Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware-uppdatering till iMac DV + iMac DV SE

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har plockat upp två stenålders iMac G3. (En iMac DV Blueberry 400 MHz samt en iMac DV SE Graphite). Bägge hade tills nyligen 9.0. Jag började med att installera uppdateringarna ända fram till 9.2.2 - men nu vill jag uppdatera Firmware också.
Så jag startade installationen och blev ombedd att starta om med ett gem intryckt på "programmer's button" under uppstarten. Enligt Apple ska det höras ett ljud och en statusindikator kommer upp.
För mig blir det inget ljud i skällan. Jag startar datorn med knappen intryckt och landar genast i konsollen för Open Firmware?!

Citat:

Apple PowerMac2,1 1.2f2 BootROM built on 09/09/99 at 18:58:29

Då jag inte borde behöva något kommando för att starta uppdateringen, skriver jag mac-boot för att fortsätta. Jag håller fortfarande in prog-knappen och trycker Enter.
Nu visas en blå skärm med MacOS-loggan i mitten.

Now what?

Startar jag om datorn i det här läget kommer jag tillbaka till OS 9.2 som säger att uppdateringen inte gjorts och ber mig läsa igenom anvisningarna igen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-31 14:08

Håller du verkligen in rätt knapp? Finns väl två olika på den?

Den andra är reset-knappen som startar om burken.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-31 14:18

Hmm, sant.
Det man gör är att man kör uppdateraren, den stänger av datorn.
Håll in knappen, tryck på start, det ska komma ett "Piiiiiiiiip" sen ska det bli en statusvisare i nedre kanten på skärmen, då kan man släppa knappen.
Det brukar fungera.

Senast redigerat 2008-01-31 14:33

YES! Efter ett oräkneligt antal försök så kom plötsligt pipet istället för Apples klassiska 'boing'...

Väldigt märkligt fel, men då var det löst iaf.

1
Bevaka tråden