Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ordning på Musik/Filmer i iTunes till iPod, Apple TV

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag förstår inte riktigt... som de är nu måste jag göra dubbla uppsättningar av t.ex musikvideo om jag vill kunna spela dem på Apple TV och i min iPhone!

1. För att få över musiken till iPhone skapas en spellista kallad (iPhone musik) dit drar jag all den musik jag vill ha på min iPhone.. funkar klockrent.

2. Filmer av lite bättre kvalité som jag vill kunna spela upp på min Apple TV ligger under mappen Filmer med betäckningen före (Apple TV......filnamn) och detta fungerar klockrent.

3. Men så har jag musikvideos som en del vill jag kunna köra i min iPhone, men jag kan ju inte välja den trots de är konverterade till MP4 och spelas upp i Apple TV så jag måste konvertera dem för iPod och då har jag dubbla filmer av allt och får skapa nytt filnamn för dem (iPhone) Christina A,,, (Apple TV Christina ... t.ex måste det vara så här besvärligt ???

Är det så att när man ändrar i Info till musikvideo så hoppar dem till musikbiblioteket ihop med musiken och då kan de inte spelas upp på varken Apple TV eller iPhone ? men när man väljer Video så fungerar det men då hamnar dem i Filmer och då ligger det ju dubletter där

Problem att få in musikvideo i iphone

Undrar hur jag får in mina musikvideos i iphonen, har konverterat dom till mp4, men får i alla fall upp meddelande att iphonen inte kan spela upp det. Nån som vet hur jag ska göra???

Mvh Ronny

Se till att göra alla filmer och musikvideor kompatibla med iPods och iPhones så slipper man alla problem. Alla mina filmer, musikvideos och övriga filmer går att föra över till iPhone. Ändå är dom i ruskigt bra kvalité.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-30 21:49
Ursprungligen av Patrik D:

Se till att göra alla filmer och musikvideor kompatibla med iPods och iPhones så slipper man alla problem. Alla mina filmer, musikvideos och övriga filmer går att föra över till iPhone. Ändå är dom i ruskigt bra kvalité.

Hur har du fixat "omslag"/poster till filmerna? Måste varit jobbigt att skriva in infon om filmerna manuellt.

Ursprungligen av Fjonk:

Hur har du fixat "omslag"/poster till filmerna? Måste varit jobbigt att skriva in infon om filmerna manuellt.

Postern har jag laddat ner från internet, sökte på filmen på Google, infon kopierade jag från nån filmsida, typ Discshop, tog väl 2 minuter per film.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-30 22:37

Ok, tack för tipset. Ska testa det! För musiken har jag bara använt iTunes som hämtat ner albumbilden automatiskt, men fungerade inte för filmer och tv-serier trots att jag vara inloggad på amerikanska och hade rätt info. :/

"Se till att göra alla filmer och musikvideor kompatibla med iPods och iPhones så slipper man alla problem. Alla mina filmer, musikvideos och övriga filmer går att föra över till iPhone. Ändå är dom i ruskigt bra kvalité."

Patrik, antar att du lägger in dina filmer med Handbrake? Eller?
Vilka/vilken inställning väljer du då, så att det fungerar både i iPod/iPhone/ATV?

1
Bevaka tråden