Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Advanced Mac OS X Programming med Cocoa Programming for Mac OS X utg. 3

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 17:37

Står i begrepp att förbeställa Hillegass Cocoa Programming for Mac OS X utg. 3, och funderade om jag då också skulle beställa Advanced Mac OS X Programming utg. 2. Är den värd pengarna, eller är den fullständigt inaktuell?

Vänligen, Ylan

Jag tycker att den är värd pengarna. Den tar ju inte upp något om Leopard, men däremot är den uppdaterad på Tiger och universella program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 00:52

Jag vet inte riktigt vad tredje upplagan kommer att ta upp, men andra upplagan tar upp många API från Unix-världen. Finns det någon beskrivning av tredje upplagan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 04:20
Ursprungligen av bengtb:

Jag vet inte riktigt vad tredje upplagan kommer att ta upp, men andra upplagan tar upp många API från Unix-världen. Finns det någon beskrivning av tredje upplagan?

Det är andra upplagan av Advanced Mac OS X Programming jag undrar över. Tredje upplagan av Cocoa Programming for Mac OS X skall jag köpa hur som helst!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-26 11:11

Är Hillegass bok på g? Jag trodde den skulle komma i Juni.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 17:19
Ursprungligen av gabra:

Är Hillegass bok på g? Jag trodde den skulle komma i Juni.

Den går att förbeställa från Amazon!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-30 20:18

Varför köpa andra upplagan av Hillegass bok? Det är ju inte ett referensverk utan en introduktion. Ifall du vill köpa mer böcker är det inte då bätte att satsa på någon annan tex http://www.cocoadev.com/index.pl?BookCocoaProgramming (från 2002) eller den nya Advanced Mac OS X Programming när den kommer ut. Finns bra information om böcker på cocoadev.com.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 20:34
Ursprungligen av kardan:

Varför köpa andra upplagan av Hillegass bok? Det är ju inte ett referensverk utan en introduktion. Ifall du vill köpa mer böcker är det inte då bätte att satsa på någon annan tex http://www.cocoadev.com/index.pl?BookCocoaProgramming (från 2002) eller den nya Advanced Mac OS X Programming när den kommer ut. Finns bra information om böcker på cocoadev.com.

Ursprungligen av Ylan:

Det är andra upplagan av Advanced Mac OS X Programming jag undrar över. Tredje upplagan av Cocoa Programming for Mac OS X skall jag köpa hur som helst!

Vänligen, Ylan

Vänligen, Ylan, som inte visste att Advanced Mac OS X Programming var på väg i en tredje upplaga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-31 18:06

Ok var lite seg i huvudet (hade avnjutit lite Ardbeg) igår när jag skrev mitt inlägg ovan. Inte meningen att låta så dryg. Jo Mark Dalrymple (författaren) pratar om det i espisod 25 av Late Night Cocoa. Han säger våren men har inget exakt datum. Jag har andra upplagan och den är bra men måste säga att jag mest har tyckt det varit intressant att läsa. Jag har inte haft jättemycket nytta av den. Det beror givetvis på vad man programmerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 19:48
Ursprungligen av kardan:

Ok var lite seg i huvudet (hade avnjutit lite Ardbeg) igår när jag skrev mitt inlägg ovan. Inte meningen att låta så dryg. Jo Mark Dalrymple (författaren) pratar om det i espisod 25 av Late Night Cocoa. Han säger våren men har inget exakt datum. Jag har andra upplagan och den är bra men måste säga att jag mest har tyckt det varit intressant att läsa. Jag har inte haft jättemycket nytta av den. Det beror givetvis på vad man programmerar.

Ingen fara, vad gäller eventuell dryghet, Om den snart kommer i en tredje upplaga, väntar jag på den innan jag eventuellt drar fram kortet!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden