Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsluta användarkonto

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-30 18:24

Nu kanske det bara är jag som är blind här, men jag har letat utan att hitta vart man avslutar sitt konto. Hur går det till? och finns det någon möjliget att få allt man skrivit raderat?

  • Medlem
  • 2008-01-30 18:32

Det finns ingen möjlighet att få allt man skrivit raderat. Däremot kan vi ta bort dig som användare. Ditt namn försvinner vid dina inlägg och ersätts av "Guest".

Det kostar inget att vara medlem. Men om du ändå vill raderas kan vi givetvis fixa det.

OBS! Det går inte att ångra. Dina uppgifter raderas ur databasen och går inte att återskapa.

Hör av dig om hur du vill ha det.

  • Oregistrerad
  • 2009-02-27 21:32
Ursprungligen av Baron:

Det kostar inget att vara medlem. Men om du ändå vill raderas kan vi givetvis fixa det.

Är det verkligen sant? Har skrivit två meddelanden (via "kontakta oss") och bett er radera mitt konto utan att ni har gjort det. Har väntat i säkert en vecka nu... Så jag får väl upprepa mig; snälla vänliga gulliga forum, radera mitt konto!

  • Medlem
  • 2009-02-27 22:51
Ursprungligen av fredrikski:

Är det verkligen sant? Har skrivit två meddelanden (via "kontakta oss") och bett er radera mitt konto utan att ni har gjort det. Har väntat i säkert en vecka nu... Så jag får väl upprepa mig; snälla vänliga gulliga forum, radera mitt konto!

Ett meddelande har kommit fram. Det kom för en och en halv timme sedan. Men nu är du raderad.

Citat:

Från: ********@hotmail.com
Ämne: 99.se Contact Us Form - Medlemsregistrering
Datum: fr 27 feb 2009 21.14.09 GMT+01:00
Till: info@99.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-27 23:11

Inget som jag över huvud taget har att göra med - men man kan ju få för sig att Bobbski och fredrikski är medski i samma klubbski

Uppseendeväckande uppmärksamhetstörstande. Det är väl för faen bara att sluta logga in.

Ursprungligen av Roberth:

Uppseendeväckande uppmärksamhetstörstande. Det är väl för faen bara att sluta logga in.

De kanske vill utplåna sig från internätet? De kanske använder sina namn på något microsoftforum och är oroliga att googling ska avslöja deras böjelser?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-28 11:32
Ursprungligen av akerstrom:

De kanske vill utplåna sig från internätet? De kanske använder sina namn på något microsoftforum och är oroliga att googling ska avslöja deras böjelser?

Låter troligt faktiskt men i själva verket är det ju omöjligt att radera vad man skrivit tidigare. Inlägg går att söka upp i diverse tjänster även om de är borttagna från den aktuella sajten.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-28 18:29
Ursprungligen av akerstrom:

De kanske vill utplåna sig från internätet?

Bingo.
Fast 'vill' i preteritum, ville.

Ursprungligen av Bobbski:

Bingo.
Fast 'vill' i preteritum, ville.

Aha, finfint då!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-28 18:23
Ursprungligen av Roberth:

Uppseendeväckande uppmärksamhetstörstande. Det är väl för faen bara att sluta logga in.

Precis, jag ville bara ha en värmande kram av dig.

Att sluta logga in hjälper inte mot att inläggen man skrivit finns kvar.

Senast redigerat 2009-02-28 18:43

Nej på det senare iaf då det skulle göra väldigt många trådar inkompletta och ologiska.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-30 21:41

Okej, jag får se hur jag gör

(OBS: Att jag funderar på att avsluta kontot är av personliga anledningar, inte för att jag är missnöjd med 99)

Om det är något vi kan hjälpa dig med Bobbski så gör vi gärna det.. Vi vill ju inte förlora en medlem!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-23 15:50

Bobbski, men varför?

"Personliga anledningar" betyder nog att han inte vill berätta.

  • Medlem
  • 2008-03-23 16:30

Bobbski är kvar. Det räcker med att ni vet det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-23 22:54

Vad bra

Men även om ditt konto raderas så finns ju inläggen kvar.. Dom tar vi inte bort

Varför kan man inte bara stå för det man sagt. Jag har förvisso skrivit en del som man kanske inte är stoltaste i världen över... men det finns kvar.

Det blir ju svårt att radera ens inlägg, speciellt när abdra citerat det som sades.

Jag kom ihåg för många år sedan när en kille som var med och skrev på Fidonet begick självmord, det kändes att se att hans inlägg fanns kvar efteråt. De finns nog arkiverade någonstans.
Det var mycket diskussion om de skulle vara kvar eller tas bort.

Idag när det gått en tid tänker jag på det som att han lämnade fotspår på nätet, sådana som vi kan se än idag. Jag går gärna i dem ibland.

Om man nu känner att man begått några misstag (språkliga fadäser eller vad som), så kan man kanske trösta sig med att information aldrig försvunnit så fort som den gör idag.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-03-01 15:29

Nu gör ni verkligen en höna av en fjäder.
Jag funderade på att avsluta mitt konto för ett år sen(!), det är inget ni behöver spekulera i och absolut inte moralisera över, det finns liksom ingen ful bakomliggande orsak.
Det är inget som har med 99:an att göra i vart fall.
Och ni är fel ute när ni tillskriver mig saker som att jag är ute efter uppmärksamhet eller att jag inte kan stå för vad jag sagt.
Om någon verkligen vill veta vad som låg bakom så går det att skicka ett PM och fråga, fast det känns inte så relevant.
Nu tycker jag vi lägger ner den här diskussionen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-01 16:02

Håller med
.. Jag har kört på tok för mkt felsägningar, druttat till, varit dryg etc .. men det e bara att få piskan på sig från användarna och stå sitt kast (om man gjort nåt dumt)

Abdra Citeráat

passar såå bra just nu som helhetsbegräpp

Citat:

#20 "Det blir ju svårt att radera ens inlägg, speciellt när ABDRAciterat det som sades"

Hehe, NU såg jag att Roberth plockat upp en ett år gammal tråd som vi sedan glatt jobbade vidare på. Kan vi inte forka här och prata om varför man tar upp ett år gamla trådar istället? Det kan vi säkert använda en tjugo, trettio inlägg på!

Ursprungligen av akerstrom:

Hehe, NU såg jag att Roberth plockat upp en ett år gammal tråd som vi sedan glatt jobbade vidare på. Kan vi inte forka här och prata om varför man tar upp ett år gamla trådar istället? Det kan vi säkert använda en tjugo, trettio inlägg på!

JA!

Då kan jag göra det vanligaste inläggstypen som finns och ödsla flera rader på att säga att jag tycker som ovanstående, jag nickar, yrkar bifall och stämmer in i sången...

1 +

[ RPN leve Länge ]

  • Medlem
  • 2009-03-01 20:29

Hoppsan! Jag råkade stänga tråden. Om någon vill ha den öppnad, skicka PM, annars mår den bäst av att få sova.

1
Bevaka tråden