Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium + Skype?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västervik
  • 2008-01-30 11:25

Tänkte höra om det är någon som råkar veta om det finns någon plugin eller liknande till Adium så jag kan köra Skype därigenom?

Jag hittade ett plugin som gjorde ungefär det jag ville. Nackdelen var att man var fortfarande tvungen att ha Skype igång.

För att förklara kort och enkelt hur jag vill ha det:
Ha mina skype-kontakter i Adium.
Att ha röstsamtal är inget som helst tvång då jag ändå bara använder Skype för textchatt.
Slippa ha Skype körandes i bakgrunden.

Mvh Toad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 12:21

Insticksmodulen är tyvärr så bra som det blir i dagsläget. Läs mer på http://trac.adiumx.com/wiki/SkypeInAdium

Det viktiga från länken ovan är detta:

Keep in mind that Skype is a proprietary, closed protocol, so it must be reverse-engineered before third-party clients like Pidgin and Adium can use it. Protocols like OSCAR (AIM) and MSN have already been reverse-engineered, but they're much older than Skype, and reverse-engineering is hard. It will take a long time. Please be patient.

Problemet är att Skype ogärna vill att man ska kunna använda andra klienter än deras, så dom har ansträngt sig rätt hårt för att göra det svårt.

  • Medlem
  • Västervik
  • 2008-01-30 13:06

Ah okej, men då vet jag.

Den som väntar på något gott..

1
Bevaka tråden