Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 24 fungerar normalt men luktar bränt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-26 11:45

Hej

Ville mest kolla ifall andra varit med om samma sak eller inte.
Har sedan ett par månader en nya iMac 24".
Den står i stort sett alltid på och det har inte varit några problem, men nu
tycker jag det emellanåt kan lukta lite bränd/varm elektronik

Den fungerar och beter sig som den skall men har någon annan varit med om detta eller ska man börja säkerhetskopiera allt ! ? ! ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 14:51

Kan du komma på någon anledning till varför det just nu borde kunna lukta illa? Katten kanske har straff-kissat i den? Om inte tycker jag att du skall ringa Apple Care eller eventuellt snacka med en Apple-serviceverkstad, för säkerhetsskull. Det kan ju vara något som gått sönder, eller är på väg, och som därför bli mycket varmare än vanligt.

Kör Apples hårdvarutest som finns på skivan med Mac OS X. Helst över natten. Ger det något fel?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-26 16:20

Nä jag kan inte komma att tänka på något som skulle göra den varmare eller så. Ska dock testa med skivan som du sa.
Man blir ju smått nervös när det luktar från datorn

Det är inte någon process som ligger och kör som gör den varm? Starta om datorn. Du kan även skriva top i terminalen för att kolla.

  • Medlem
  • 2008-01-27 23:48

Du har full koll på alla temperaturer i widgeten iStat nano.
+ varför oroa sig när allt funkar? Pajar den har du lång garantitid kvar.

Min iMac luktade också bränt.

Men jag var Cool.

Jag oroade mig inte. Jag fortsatte som inget hänt. Jag visste att bara Jerks oroar sig.

Tyckte jag.

En dag var jag inte hemma. Under tiden fattade min iMac eld.

Den fattade, typ Eld.

Typ; "Fire, Walk w/ me".

Mitt hem brann ner.

Försäkringsbolaget hävdade oaktsamhet och oansvarighet, från min sida, eftersom jag redan innan olyckan på ett forum skrivit om att det luktade bränt från min iMac. Jag fick ingen ersättning.

Värden vräkte mig för ha ödelagt min lgh och fick rätt i Hyresnämnden.

Min samboende kvinna lämnade mig.

Jag fick sparken från jobbet.

Jag började nyttja Eldvatten; det var en tvångs-mässig härledning, påstod min Shrink.

Idag hoppas jag ha börjat min vandring på den långa vägen tillbaka.

Men jag var Cool. Jag orade mig inte för att min iMac luktade bränt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-30 01:37

Henry4dAce det var verkligen en sorglig historia. men hur kunde försäkrings bolaget veta att du hade skrivit på ett forum om det? min lukade bränt ett tag men sen slutade det och nu har det gått säkert 7 månader om inte mer så det är kanske olika, men eftersom du har en ny så är det väl lika bra o använda garantin o lämna in den.

@ceda: Hur utredarna kunde veta..? De korsförhörde mej. Hårt. Ljuset tänt hela natten. Inga Kakor till Saften. En "God" utredare och en "Elak" utredare, växelvis. Hela Rutinen, du vet.

Så jag bröt ihop. Gola' ner me' själv. :"> Jag tillstod jag skrivit om d på ett forum...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-30 10:53

Men shit alltså . . Om du inte bara driver med en så blir man för fan nojjig nu ju . . .
Jag menar skit i fåglen,kaninen och fiskarna . . . men jag har för f*n en ny LCD tv och en MacBookPro hemma !

Han driver inte.. det var jag som korsförhörde honom.. Mohaha .. MOhahahaa.

"Host" Lycka till med datorn.
Vi kanske ses basic.

Moohahaha

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-30 11:20

hahaha . . ja vem vet ! !

1
Bevaka tråden