Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Många kernel panics – fel på hårdvaran?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 21:10

Köpten en löjligt billig beggad Powerbook 12" med Leopard.

Allt verkade funka bra, men efter några timmars användning fick den kernal panic.
Startade om och allt funkade bra några timmar igen. Därefter panik igen.

Den beter sig väldigt inkonsekvent, och ibland får den ingen panik på hela dagen. Sedan kan den helt plöstligt få det två gånger på raken, direkt efter omstart, eller när man sitter och surfar, eller lyssnar på iTunes.

Oftast händer det när man antingen bluetoothar eller när man jobbar över nätverket.

Men ibland, som sagt, vid vanlig surfning. Då dock oftast när nåt ska streamas.

Är det nåt hårdvarufel på den här lille rackaren, tro? Den är nästan lika opålitlig som en gängse PC.

Jag får faktiskt en hel del Kernel Panics också som kom med Leopard, och jag har en hyfsat ny Macbook.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag får faktiskt en hel del Kernel Panics också som kom med Leopard, och jag har en hyfsat ny Macbook.

polaren har den senaste uppdateringen av macbook före grafikkortsbytet(jag har modellen innan den) och han upplever samma sak typ vid trådlöst nätverksbyten osv och ibland på random. misstänker senaste katten... dock fungerar senaste katten utan problem på min... udda.

Han som hade datorn innan kanske bara gjorde en upgrade till leopard, då kan de ju bli lite konstigt.

Du kan ju alltid testa minnet också med memtest86+
http://matt.ucc.asn.au/memtest/

1
Bevaka tråden