Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket är rätt FW400 & USB2 kort till en G5:a

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon skingra dimmorna kring vilket firewire/usb-kort som jag bör köpa till min Powermac G5 2x1,8 GHz. I specarna hos Apple nämner man att datorn stöder "Three open full-length 33MHz, 64-bit PCI slots" - Tradera har en säljare med ett kombi-kort för firewire 400 och usb2 som nämner "32-bit 33MHz host inteface compliant to PCI Specification 2.2"... jag får en känsla av att det finns snabbare eller bättre kort - gör det det eller tänker jag fel och var hittar man isåfall ett sådant, ser gärna att det är 4 externa USB2 samt 2 externa FW400 - det får gärna ÄVEN ha interna portar.

Tack på förhand,

Olle@mac

Har du plats så kan du ju köpa dig två stycken kort istället! Ett FireWire och ett USB2. Jag tror det kommer fungera snabbare så istället för ett kombokort, för då får ju FireWiren och USB:n separata PCI-bussar.

Hmm... att jag inte tänkt på det tidigare... låter ju oerhört logiskt - tack! Tror jag har mist 2 lediga platser.

Ingen orsak, Olle Hmm.. jag undrar om de där billigaste FireWire-korten med VIA-chipset funkar i Macar.

NetonNet har ju iaf ett billigt USB2-kort med VIA-chipset som ska funka till Mac! http://www.netonnet.se/index.asp?iid=91341

Verkar som om FireWire-kort med VIA VT6306-chippet funkar för Mac. Jag har ett liggandes här som jag minns att jag har använt i Macen någon gång, dock tänker jag behålla det eftersom jag antagligen behöver det i framtiden

1
Bevaka tråden