Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vägrar gå ned i vila vid inaktivitet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft min macbook sedan slutet av november.. Från början fungerade vilan väldigt bra, men efter drygt 2 veckor upptäckte jag att den inte gick ned i vila. Den går bara ned i vila när jag stänger locket eller beordrar den att vila.

Jag märkte det första gången efter min andra leverans från Apple store: tangentbord, bluetooth mighty mouse och VMware fusion. Jag beskyllde först windows för att vara boven i dramat, men det verkar inte spela någon roll om VM är igång eller inte.

Jag har provat allt jag har kommit på: tagit bort usb- och bluetooth-enheter, slagit av alla program, ändrat i inställningarna för strömbesparingen och kört skivverktyget.. Men problemet kvarstår, vilket inte är så kul när man glömmer att sätta den i vila under batteridrift - för den går inte ens ned i vila när batterivarningen tjuter.:'(

Är det någon som har något bra tips på vad detta kan bero på? Just nu vågar jag knappt köra på batteri av rädsla för att förlora det jag arbetade med.. Och vad är det då för vits med en bärbar? :">

Jag har samma problem. Hade det med den förra MacBooken och nu den nya... Mycket underligt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-01-29 17:42

Jag hade ett liknande problem. Öppnade det lilla programmet 'Console' för att se om något låg och störde i bakgrunden. Mycket riktigt - där låg något schemalagt och försökte, var tionde sekund eller så, köra en backup med hjälp av Carbon Copy Cloner som jag hade avinstallerat. Fick installera om CCC och ta bort det automatiska backupjobbet, sen ville datorn sova igen.

1
Bevaka tråden