Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha 2 ipods till en dator?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-01-28 21:54

Ja, rubriken säger väl allt? Har en ipod nano 2 generationen och en ipod touch, och jag vill kunda använda båda mina ipods, går det med endast en dator? och isånnafall hur gör man?:confused:


/Daniel

Hur menar du?
Beskriv gärna lite mer utförligt vad du önskar att göra.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-01-28 22:27

jag skulle vilja kunna ha både min nano 2:generationen och touch till mitt itunes. För nu är mitt itunes inställt på min nano, och när jag stoppar in touchen så frågar den om jag vill nollställa itunes för att instalera touchen...och jag vill ju kunna ha båda mina ipods till itunes.

Enkelt svar är: Ja.

Jag har både min shuffle, nano (3gen), och tjejens nano (1gen) "kopplad" till min MBP.
Antar att du har döpt dom olika, så du ser ju vilken som är inkopplad och vet vilka spellistor du ska ordna med.

  • Medlem
  • 2008-01-28 22:42

Tack för en bra tråd…

Ursprungligen av jonas.larsson:

Enkelt svar är: Ja.

Jag har både min shuffle, nano (3gen), och tjejens nano (1gen) "kopplad" till min MBP.
Antar att du har döpt dom olika, så du ser ju vilken som är inkopplad och vet vilka spellistor du ska ordna med.

…också jag är just nu på 'g' med detta.

Alltså -
1. jag vill ha FLERA iPods som fungerar mot SAMMA dator, UTAN att något skall raderas.
2. därtill vill jag SJÄLV göra backuper via något 'Finderliknande' gränssnitt. (underförstått - jag gillar inte iTunes sätt att hantera filer. jag vill ha rena raka filkopieringar mellan enheter som syns i Finder. Går det?)
3. (har också lånat en iPod Touch av en kamrat, men jag får den INTE att kopplas upp mot mitt nätverk. Airport Base Station, fungerar inte den som Wi-Fi?!!? Kan jag inte ha lösenordsskydd på då?!?

Tacksam för alla kommentarer, snabb (måndag kväll).

Finns en ganska färsk tråd med exakt samma fråga:
http://www.99.se/itunes/233659-ett-itunes-hantera-iphone-ipod-samtidigt.html

1
Bevaka tråden