Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook hittar inte usb-enheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-28 01:04

Jag har använt min macbook ett par månader nu och ser egentligen ingen anledning till att byta till pc igen, men en sak stör jag mig på..
Vissa usb-enheter, som tex. min mp3-spelare (YP-Z5F) och kamera (Canon A95), hittar macbooken inte. Vanliga usb-minnen hittar den däremot.
Det verkar vara fler än jag som har problem med detta, varför gör inte apple något åt problemet?

Finns det någon som kan hjälpa?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-01-28 01:11

Det kan vara så att du behöver att starta iPhoto eller Bildinsamling för att importera dina bilder. Vad som gäller för din mp3-spelare har jag ingen aning om:)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-28 11:46

Som det onnyt sa, antagligen måste du starta bildinsamlingen för din kamera (finns i program-mappen). Din Mp3-spelare kanske helt enkelt det inte finns drivrutiner för, knappast apples fel.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-01-28 12:17

Kollat runt lite och du är inte ensam om att din YP-Z5F inte funkar i OS X. Om du nu av någon anledning känner för att nergradera ditt system till 10.4.9 så skall din YP-Z5F tydligen funka med Macen, i annat fall verkar det vara kört.

Edit: Det finns inte några drivisar till MacOS på Samsungs hemsida heller.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-28 14:35

Tack för hjälpen med bildinsamlingen, funkar alldeles utmärkt.

Jag kollade med samsung och de säger att den inte fungerar med mac OS X. Enligt deras produktinformation om yp-z5f ska det däremot gå att plugga in i en mac.

http://www.samsung.com/se/products/p...5f_swe_b2b.pdf

Har även provat reset, men utan resultat
Om jag nu behöver nedgradera till 10.4.9 hur gör jag det i så fall?

Senast redigerat 2008-01-28 21:39
1
Bevaka tråden