Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikon för iPod touch och iPhone

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Självklart ska vi ha en ikon som visas när man lägger till 99.se/whatever på iPhone (1.1.3) eller iPod touch.

Har ni några förslag? Ikonen ska vara 57x57 pixlar.

Mitt bidrag

Slängde ihop nått lite snabbt, den duger väl tills någon gör något som ser bättre ut

// Claes

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-29 22:42
Ursprungligen av Kattenselma:

Slängde ihop nått lite snabbt...

Den var ju helmysig.

Här kommer mitt bidrag, den e nog lite tråkig och enkel kanske, men jag gillar det enkelt och rent

Kattenselma, din ikon e snygg, men tänk på att iPhone och iTouchen rundar av kanterna själv, så gör bara en fyrkantig ikon i det gröna temat så blir det nog snyggare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 15:08

[QUOTE="Patrik D;1444856"] ... tänk på att iPhone och iTouchen rundar av kanterna själv... QUOTE]

Kan man alltså välja vad man får för ikon på springboarden? När jag lägger till ett webclip så väljer ju Safari själv vilken ikon det är som gäller. Vet att man kan gå in via SSH och byta ut ikonen i den gällande .app-mappen, men du verkar prata om något annat sätt.
Berätta gärna!!

Rundar de verkligen av kanterna automatiskt? Är det något nytt i 1.1.3 isåfall? Har 1.1.1, och några program har för mig helt fyrkantiga ikoner.

Ursprungligen av ztaafen:

Rundar de verkligen av kanterna automatiskt? Är det något nytt i 1.1.3 isåfall? Har 1.1.1, och några program har för mig helt fyrkantiga ikoner.

Kolla min ikon jag bifogat i inlägget ovan och sen mitt screenshot så ser du. Jag pratar alltså om att lägga till en ikon från Safari, det är alltså Safari som rundar av kanterna och gör den "glansig".

Ah. Där ser man, trevligt av Apple att tänka på det.

Håller med!

Det verkar som att det finns en ikon redan för 99, så denna tråd blev genast värdelös Vi har inte mycket att säga till om.

Ursprungligen av Patrik D:

Det verkar som att det finns en ikon redan för 99, så denna tråd blev genast värdelös Vi har inte mycket att säga till om.

Jag tycker att din var snyggare. Hur gör jag för att lägga till den istället för den officiella?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-16 08:06
Ursprungligen av Patrik D:

Självklart ska vi ha en ikon som visas när man lägger till 99.se/whatever på iPhone (1.1.3) eller iPod touch.

Har ni några förslag? Ikonen ska vara 57x57 pixlar.

Nu har jag gjort en ikon till min hemsida. Hur gör jag för att den ska visas när man lägger till min sida?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-18 12:57
Ursprungligen av Eva:

Nu har jag gjort en ikon till min hemsida. Hur gör jag för att den ska visas när man lägger till min sida?

Du döper den till "apple-touch-icon.png" och låter den ligga tillsammans med din index-sida. Jag gjorde en till till min första iPhone/Touch-vänliga mobil-sida. http://www.kompassen.se/iphone/

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-18 16:08
Ursprungligen av Grandy:

Jag gjorde en till till min första iPhone/Touch-vänliga mobil-sida. http://www.kompassen.se/iphone/

Vilken tydlig och fin sida
Den lilla ikonen längst ner "Works with iPhone" är det din egen eller kan jag "låna" den?

Ursprungligen av Eva:

Vilken tydlig och fin sida
Den lilla ikonen längst ner "Works with iPhone" är det din egen eller kan jag "låna" den?

Det är Apples gissar jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-17 20:22

Min kollega har gjort en på min begäran, finns på hans hemsida tillsammans med andra lika nödvändiga ikoner!
http://touchicons.se/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 12:59

Den är från Apple's dev center så det är okej för mig!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-02-24 23:50

Man måste ha januari uppgraderingen för att använda sig av detta va?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-28 12:00
Ursprungligen av gustavb:

Man måste ha januari uppgraderingen för att använda sig av detta va?

1.1.3 måste du nog ha i luren.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-08 22:53

Får det ej att funka på 1.1.4... Har med länken i bokmärken men den kommer inte upp när man trycker på den. Någon som vet vad som är fel?

1
Bevaka tråden