Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig blanding på musiken!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HAr cirka 400 låtar i min ipod, men tycker den blandar dåligt, kan komma en låt med uld lundell, sen en lars winnerbäck låt och efter det en ulf lundell låt igen, har ändrat i itunes att det ska vara mindre troligt att man ska få samma artist, men hjälpte inte märkvärt...Finns det något mer man kan göra?

Jag tror inte blandningen i itunes har så mycket med den i ipoden att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 18:52
Ursprungligen av taikonaut:

Jag tror inte blandningen i itunes har så mycket med den i ipoden att göra.

Jo det har den. Allt som du har i iTunes kommer på iPoden (med vissa undantag).
Betyg, Antal, spelningar osv, den kommer till och med ihåg var du var i låten senast du slutade lyssna på den.

Okej, tack för att du skrev det, hjälpte verkligen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-28 16:48
Ursprungligen av dennisss:

Okej, tack för att du skrev det, hjälpte verkligen!

Eeeeeeh? Drygheten själv eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 18:49
Ursprungligen av Adzam 1:

Eeeeeeh? Drygheten själv eller?

Svaret var iufs ganska kasst

Ursprungligen av dennisss:

...kan komma en låt med uld lundell, sen en lars winnerbäck låt och efter det en ulf lundell låt igen...

iPoden kanske inte vet att uld lundell och ulf lundell är samma person?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 15:45
Ursprungligen av Adrian B:

iPoden kanske inte vet att uld lundell och ulf lundell är samma person?

Hehe
Nä men skämt åsido. Tror att den väljer lite på genre, år osv också. Testa att slopa år på låten (syns ju ändå inte i iPoden).

iTunes blandar inte musiken på ett bra sätt alls. Foobar2000 bladar mycket mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 14:44
Ursprungligen av taikonaut:

iTunes blandar inte musiken på ett bra sätt alls. Foobar2000 bladar mycket mer.

Så kan det förstås vara. Men den synkar.

Ursprungligen av foccus:

Så kan det förstås vara. Men den synkar.

Synka med Foobar2000 då.

lätt som en pannkaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 21:32
Ursprungligen av taikonaut:

Synka med Foobar2000 då.

lätt som en pannkaka.

Det är ett alternativ

iPoden kör förmodligen med samma typ av "smart" blandning som iTunes gör, d.v.s. att det görs en viktad framslumpning med aningen högre sannolikhet att samma artist ska dyka upp igen. Det gör att artistblandningen medvetet hålls mindre homogen när man blandar spår. I iTunes kan man reglera eller stänga av det via en obskyr slider i inställningsfönstret, men den möjligheten finns inte i iPodarna.

Jag har faktiskt oxå stört mej ganska mycket på dethär, jag får ofta 2-3 låtar i rad av samma artist, det känns som att iTunes inte har noterat att jag kör på blanda spår utan att den bara fortsätter nedåt i listan (nu såg jag iofs att jag har precis i mitten på hur troligt eller inte troligt det är att iTunes spelar samma artist men trots det, 3 låtar i rad med samma artist är väl lite overkill?)

Har aldrig samma problem (eller, ja problem och problem.. haha) med min iPod..

lite offtopic...

något som stör mig sjukt mycket med iphone(och antagligen touch) är att ifall man manuellt går och väljer ett spår när man är i randomläge så återgår den inte till randomläge efter uppspelningen av den särskilda låten. varför finns inte detta alternativ? känns kass. väljer man så fortsätter den på samma skivan utan random.

1
Bevaka tråden