Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Defekt stereo-ut på Macbook Pro 2,4Ghz 15"??

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-24 13:10

Jag har en ny Macbook Pro 2,4Ghz(fick den i Oktober) och jag har problem med stereo-ut...

Ett statiskt brus och högfrekvent ljud i bakgrunden då man kopplar in externa hörlurar. Bruset startar när man sätter på musik eller börjar se nån film i en mediaspelare. Spelar ingen roll om man sätter volymen till 0 , bruset ligger på en konstant och väldigt störande nivå.

Om man sen pausar filmen eller musiken så fortsätter bruset ungefär en halv minut, sen blir det tyst. Startar man filmen/musiken igen så återkommer bruset.

Detta fenomen har jag bara upplevt med stereo-ut, den interna högtalarna har inga oljud för sig. Bruset finns både med strömkabeln inkopplad och utan.

Även testat ta i ett element medan man rör skalet på datorn för att se om det är jordat ordentligt(en bekant fick stötar av sin bärbara när han rörde ett element, nån komponent som inte var ordentligt jordad i datorn), ingen skillnad där. Inga stötar och fortfarande brus under tiden.

Det här är otroligt störande då man är på resande fot och vill använda sin dator mobilt med sina hörlurar och får ett högfrekvent bakgrundsljud som är väldigt påfrestande i längden, även om man har en film i gång.

Nån mer som upplevt detta problem med stereo-ut?

Ja. Dock bara när jag kör Bootcamp Windows Vista och spelar video, framförallt PowerDVD.

1
Bevaka tråden