Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MBP har klämts under en soffa =(

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-27 05:38

jag hade fest hemma hos mig.. la datorn bredvid soffan folk satte sig skumt så benet på soffan knäcktes, och soffan föll rätt på min öppna MBP i hörnet... den högra nedersta sidan på datorn är helt uppböjd.... jag böjde tillbaka den med kraft... så nu är det rakt,,,, hör och häpna så funkar DVD enheten men man får verkligen trycka in skivan, och dra ut den hårt... nu är det som en stor buckla neråt nere i den högra sidan då, alltså på datorn där tangentbordet är... sen är den nedre karossmetallen lätt böjt... går detta på garantin eller nått liknande? och kan man byta ut det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 06:21

Tala med ditt försäkringsbolag, eller starta en insamling bland dina vänner det är nog de 2 val du har

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-01-27 10:25

Samla ihop till hemförsäkringens självrisk. För det där blir nog en dyr reparation.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-27 11:55

hoppas festen var trevligare än eftersviterna av den.
det där går på hemförsäkringen om du har valt till "allrisk" eller liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 22:15

Såg inte så trevligt ut. Försäkringen, som sagt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 23:08

Undrar om du är lämplig nog att ha dator?

"Jag lägger den här på golvet, mina berusade festdeltagare kan väl aldrig råka skada den?"

Lite som Evolutionsteorin, endast de lämpade nog att ha dator undviker sådant här...
)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-27 23:13
Ursprungligen av marf:

Undrar om du är lämplig nog att ha dator?

"Jag lägger den här på golvet, mina berusade festdeltagare kan väl aldrig råka skada den?"

Lite som Evolutionsteorin, endast de lämpade nog att ha dator undviker sådant här...
)

Fast under en soffa är väl ändå ganska lämpligt? Skulle nog själv inte hitta ett säkrare ställe under en fest, för ett skrivbord är nog definitivt inte det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 01:12
Ursprungligen av marf:

Undrar om du är lämplig nog att ha dator?

Precis vad man vill höra när ens dator är sönder och man vill ha hjälp, en putslustig kommentar. Skärp dig.

Esa > Vad har du för försäkring?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-28 10:43
Ursprungligen av acke:

Precis vad man vill höra när ens dator är sönder och man vill ha hjälp, en putslustig kommentar. Skärp dig.

Esa > Vad har du för försäkring?

hehe alltså som någon sa under en soffa brukar vara bra, sannolikheten för att en soffas ben skall gå av är minimal,

jag har en studentförsäkring hos Länsförsökringar, skall ringa dem idag och kolla vad den innehåller , anars hade detta inte vart så roligt ;S

garderoben, byrån... seriöst nu!

Studentförsäkringar borde väl om något innehålla drulleförsäkring...
Byta top bottmcase kostar mig cirka 4000 kr. Ska göra samma sak med min sedan jag halkade i förra veckan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-14 21:26

hej alla!

jag har ordnat allt nu :)... de sa att de skulle kosta 10 tusen tals kronor att fixa, varför vet jag inte, tyckte det lät skumt... men hur som helst blev det istället att försäkringsbolaget betalar hela summan för datorn, vilket som är 33000 kronor och eftersom den är mindre än 1 år gammal så får man hela summan max utbetalning för allrisk var 35000 :P... jag kommer dock vänta med att panta datorn eller vad man skall säga tills det kommer en ny macbook pro då har man 33000 att spendera på en sådan

lite tur i oturen eller vad säger man

hur mkt betalar du för den studentförsäkringen?? jag tror inte att mitt försäkringsbolag skulle gjort något sådant.. "..if"..

kan du verkligen vänta med att hämta ut datorn på försäkringen? med sådana "topp-erbjudanden" skulle jag skicka den dit den ville på stubinen innan det kommer någon ny handläggare och förhalar..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-15 16:25

485 kronor per år och jag har Länsförsäkringar

det är såhär, jag har snackat med dem på länsförsäkringar, och eftersom datorn är såpass ny får man fullt pris (alltså det som jag betalade för den, dock måste man ha kvittot) , den fungerar ju fortfarande men e vet dem inte om :)... hur som helst måste jag inte lämna in den nu utan jag kan vänta ett tag, och det skal jag göra då tills en ny MBP kommer.. däremot om datorn hade vart äldre än 1 år hade det inte vart roligt :S

men varför tror du inte ditt försäkringsblag skulle göra samma sak?

Men hur mycket blir självrisken i ditt fall?

tror inte min har allrisk eller drulle så...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-15 22:06

jag får betala 1500 i självrisk, saken är den att jag har en studentförsäkring jag vet inte om det är speciella villkor för dem eller inte :S....

klara bara: jaså aha, det måste den ha men detta är första gången jag har hört av mig ang nått som gått sönder eller som blivit snott, men man måste ha allrisk tur nog ingick det i min försäkring annars hade man inte vart glad nu =).... men har din också gått sönder?

nope. peppar peppar..

men det kanske hade varit en idé att höra av sig till dem.. tror dock inte att man kunde göra några tillägg till den.

Har med en studentförsäkring hos Länsförsäkringar, så detta låter ju tryggt att höra :)!

Men är värdet såpass högt på just din dator? Och dom skriver inte ner värdet nått alls under första året ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-16 14:46
Ursprungligen av Marcus_R:

Har med en studentförsäkring hos Länsförsäkringar, så detta låter ju tryggt att höra :)!

Men är värdet såpass högt på just din dator? Och dom skriver inte ner värdet nått alls under första året ?

ja alltså jag köpte min dator med 2 GB i minne, men jag uppgraderade till 4 GB själv, då var de snälla på macstore-reperatörerna eller vad man skall kalla dem att värdera den till 33000 vilket som den kostar det, sedan har jag HD upplösning också, vilket som är 1000 spänn

nej tydligen inte, efter 1 år går det ner dock, men detta gäller allrisk, samma är det nog inte vid brand osv kanske? jag vet inte riktigt

1
Bevaka tråden