Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ha MSN igång trots viloläge?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-27 20:43

Jag har haft min iMac i en vecka nu och är en nybörjare gällande Mac över huvud taget.
Jag använder mig av programmet MSN messenger. När Macen försätts i viloläge loggas MSN ut. Finns det någon möjlighet att förhindra detta, kan man fortfarande vara inloggad på MSN trots att datorn befinner sig i viloläge?
Jag är medveten om att man kan gå in under systeminställningar och ändra så att datorn inte försätts i viloläge vilket medför att MSN förblir "påloggat". Undrar dock som sagt bara om det finns något annat alternativ.

Är tacksam för svar

Med vänliga hälsningar, Filip

Ursprungligen av Phelup:

Jag har haft min iMac i en vecka nu och är en nybörjare gällande Mac över huvud taget.
Jag använder mig av programmet MSN messenger. När Macen försätts i viloläge loggas MSN ut. Finns det någon möjlighet att förhindra detta, kan man fortfarande vara inloggad på MSN trots att datorn befinner sig i viloläge?
Jag är medveten om att man kan gå in under systeminställningar och ändra så att datorn inte försätts i viloläge vilket medför att MSN förblir "påloggat". Undrar dock som sagt bara om det finns något annat alternativ.

Är tacksam för svar

Med vänliga hälsningar, Filip

Nej, du kan inte göra något åt det, När datorn går ner i viloläge är det ju precis vad den gör den vilar och är i det närmaste avstängd.

Sen tror jag din frågeställning behöver en egen tråd då den inte handlar om " Airport express och fildelning" som är ämnet för denna tråd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-27 21:07

Jag förstår. Tack så mycket för ditt svar.

Skall givetvis söka upp rätt tråd för rätt fråga nästa gång.

Tack så mycket

Ursprungligen av Phelup:

Jag förstår. Tack så mycket för ditt svar.

Skall givetvis söka upp rätt tråd för rätt fråga nästa gång.

Tack så mycket

Du behöver inte söka upp rätt tråd, finns det ingen tråd i frågan skapar man enklast en ny tråd i rätt forumdel. Skulle man placera den fel fixar någon moderator här att den hamnar rätt.

Ett tips också är att använda sig av forumets sökfunktion, ofta hjälper den och hitta tidigare inlägg i ämnet och förhoppningsvis svaret på frågan.

Flyttar inläggen till egen tråd.

1
Bevaka tråden