Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem kan byta till svenskt tangentbord på Macbook air?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag ska inom ngra veckor köpa en macbook air från USA men undrar om det finns ngt ställe inom sthlms området som kan byta tgb på den.

är det ngn som känner till ett bra ställe där man kan byta tgb på macbook air?

Inte för att det har med min ensak att göra, men varför handlar du den i USA då det blir dyrare att ta hem den och bytta tgb?

vad jag har hört kostar det drygt 1000 kr att byta tgb, och air kostar drygt 12-13000 i USA, i sverige runt 17. så jag vet inte hur det är med din matematik, men jag får ihop det till drygt 13-14 tusen...
det är inte så att jag beställer den utan det är min farsa som åker dit...

Okej, ja då är dom billigare än vad jag har hört på Applecenter. För enligt dom går det på 4-5000:- har jag för mig det är.
Men som sagt, jag kan ha fel. Skulle nog kolla upp det med säkerhet före jag handla i USA.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-01-27 18:22

Med tanke på hur MacBook Air ser ut så skulle det förvåna mig om det går att "bara" byta tangentbord som på en MacBook Pro. Betänk att tangentbordet ser ut som på MacBook, och där går det inte bara att byta eftersom bland annat "enter" ser annorlunda ut på ett US-tangentbord i jämförelse med ett svenskt.
Jag skulle gissa på att du får byta "top case" också för att få dit ett svenskt tangentbord. Sen, eftersom MBA är så pass tunn så är det inte säkert det finns ett "top case" utan det är en stor del av datorn och helt plötsligt så känns det som att du antingen får leva med US tgb eller köpa den i Sverige!

Tror du mig inte så titta på den här bilden:

Och jämför med en svensk macbook.
Så kommer _inte_ den svenska se ut...

  • Medlem
  • 2008-01-27 20:01

hade du sagt till i fredags så kunde vi ha ordnat att byta dator, beställde då en air med engelskt tangentbord här i sverige

Det har sålts klisterlappar på nätet förr om åren vill jag minnas. Kanske inte lika snyggt men det fungerar.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-01-27 20:50

Jepp, klisterlappar finns nog. Men hur kul är det när man har bakbelyst tangentbord?
Dessutom, US-tgb har en tangent mindre, också lite tråkigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 21:07

Kan någon länka till nått ställe som säljer klisterlappar?

www.post-it.com

(nä, jag bara skojar - kunde inte låta bli)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 19:17
Ursprungligen av Goflorp:

www.post-it.com

(nä, jag bara skojar - kunde inte låta bli)

Ha Ha Ha, den gubben gick inte. Seriöst svar nu tack

Här!

Hej,

jag vill har en MacBook Air med amerikansk tangentbord. Så om du och jag köper samma MacBook Air så byte vi bara. Jag köper gärna dyrare modellen i svensk AppleStore.

Deal? Eller nån annan som är interesserad att gör så eller som åker till USA och tar med en modell för mig?

Ring mig snarast 070-6260737.
/Andreas Pardeike

Ursprungligen av pardeike:

Hej,

jag vill har en MacBook Air med amerikansk tangentbord. Så om du och jag köper samma MacBook Air så byte vi bara. Jag köper gärna dyrare modellen i svensk AppleStore.

Deal? Eller nån annan som är interesserad att gör så eller som åker till USA och tar med en modell för mig?

Ring mig snarast 070-6260737.
/Andreas Pardeike

Ringde innan och lämnade ett meddelande.

Får min MBA med Amerikanskt tangentbord i mitten/slutet av feb, (det är en vän till mig som tar med den) och jag byter då gärna till en svensk modell.

Jag har beställt standardvarianten.

Jacob Lindkvist

1
Bevaka tråden