Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ridån går ned för min Macbook Pro ofta!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-27 11:46

Hej!

Jag har ett problem med min kära dator:

Ungefär en gång i månaden "kraschar" den. Dvs att en lite mörkare ridå går ned över skärmen och en ruta dyker upp på skärmen där det står att datorn måste startas om genom att hålla ned strömbrytarknappen. Informationen står även på flera språk inom rutan.

Vet någon vad detta beror på? Och hur jag kan åtgärda detta problem?

Tack på förhand!

Mvh Joakim

detta händer när ett allvarligt systemfel händer. Har själv haft samma problem på en MBP och då var orsaken en beta version av BluePhone Elite som orsakade detta . efter avinstallation av det programmet så fungerar den datorn nu 100% ok ...

se tillbaka från det att problemet startade och se vad du installerat .. kanske någon pirat version av något program som körs hela tiden i bakgrunden ?

Dels kan det vara det Tussen69 skrev men det kan också vara hårdvaraufel.
Minnesproblem har ställa till detta bl.a.

  • Medlem
  • 2008-01-27 17:53

Ok.
Tack så mycket för svaren, ska gensast kolla upp detta!

Senast jag hade problem med kernel panics var efter uppgradering till 10.5 i kombination med Azureus. Så om du använder Azureus, byt. Transmission är en trevlig ersättare.

Det går annars att leta upp loggfilen som beskriver problemet. Finns i programmet "systemmeddelanden".

1
Bevaka tråden