Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ingår iMovie i leopard?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

eller måste man betala? på apples sida står det "purchase" och en annan knapp för "download 16mb" hur fungerar dessa? vad kostar det? värt det?

mycket tacksam för svar!

klara

iMovie ingår inte i Leopard, utan ingår i iLife. Du kan få iLife på två sätt:

1/ Köper du en ny Mac är iLife bundlat.
2/ Du kan köpa iLife på apple store.

men det har jag gjort, köpt en ny mac, kanske en månad sen nu? ska iLife finnas på en cd då eller? kanske de där grå?

Ursprungligen av klarabara:

...ska iLife finnas på en cd då eller? kanske de där grå?

Ja, iLife finns på installations-DVDn som följde med din Mac. Det heter nog "Additional installs" eller "Bundled applications" eller något sådant.

Du vill ändå inte ha nya iMovie. Använd den gamla som är bättre och är "gratis" numera. http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html

Ursprungligen av whoami:

Du vill ändå inte ha nya iMovie. Använd den gamla som är bättre och är "gratis" numera. http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html

Att den är bättre är väl en smaksak, beroende på vad man föredrar och har för behov. Och nej, den är inte gratis.

Hmm kan man verkligen installera den gamla då, utan att ha iLife 08 installerat?

hm.. jag kan inte installera det, måste tydligen ha iLife '08 först...

Aha, synd.

Förövrigt angående frågan om vad som ingår i Leopard, vad som följer med på installationsskivorna mm, har det diskuterats en del i: Följer inte iphoto 08 med Leopard?

ok.. satte in min grå cd-skiva, har inte fått särskilt många, den ville installera Tiger som jag förstod det...avbröt i panik.. sen dess startade jag upp igen och cd2 ligger det inte på..

Adrian B, borde jag ha iLife installerat? installerade om Leopard direkt från skivan? alltså ingen uppgradering..

nu har jag också fått en konstig ikon jag inte förstår..bifogar..

jag har försökt att klicka på den....

Ursprungligen av klarabara:

nu har jag också fått en konstig ikon jag inte förstår..bifogar..

Menar du den som är "markerad" (mörk grå bakgrund) i menyn på bilden? Det är Stuffit Deluxe.

jaha, ok..redan glömt att jag installerade det! fick en error-logg när jag installerade förresten, /Library/Frameworks/StuffIt.framework was not found.
/Library/Frameworks/StuffItSupport.framework was not found..etc.. fick problem med biblioteket och sådant förut och var tvungen att installera om..nu har jag inte hållt på med mysko-saker så jag förstår inte vad det kan vara?

tack adrian, ska titta närmre på den tråden..

wow! wow! den tråden diggar jag! fett fint!

min mac är för söt! påminner om att jag kommer behöva disc 2 också..hihi

ehm ok.. det här var inte lika sött. det återkommer också. någon som vet råd?

1
Bevaka tråden