Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa time capsule i USA

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-01-24 19:53

Som rubriken antyder, om jag köper en i USA fungerar den även i Sverige? Antar att jag behöver byta duckhead till strömadaptern?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 08:03

Den borde fungera alldeles utmärkt även i Sverige, dock är ju frågan om den går på 110 eller 220V med, inte bara kontakten som skiljer

Ursprungligen av ntity:

Den borde fungera alldeles utmärkt även i Sverige, dock är ju frågan om den går på 110 eller 220V med, inte bara kontakten som skiljer

Line voltage: 100-240V AC, säger specen på hemsidan.

Det var typ 15 år sen Apple dumpade nätaggregat som bara gick på ena eller andra (eller fick ställas om manuellt).

Så det borde gå hur bra som helst att köpa i USA och njuta av en billig dollar. Kontakten är av standardtyp, samma som Apple TV använder.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-01-25 20:12
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Line voltage: 100-240V AC, säger specen på hemsidan.

Det var typ 15 år sen Apple dumpade nätaggregat som bara gick på ena eller andra (eller fick ställas om manuellt).

Så det borde gå hur bra som helst att köpa i USA och njuta av en billig dollar. Kontakten är av standardtyp, samma som Apple TV använder.

Låter bra, tackar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 20:55

VARNING! Köp den inte i USA. Din backup kommer att vara 6 timmar förskjuten bakåt i tiden (timeshifted GMT -6). Om din hårdisk går sönder på en given signal, kommer du att tappa data GMT +6. Innan du sparat ditt dokument.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-01-25 21:38
Ursprungligen av Wire:

VARNING! Köp den inte i USA. Din backup kommer att vara 6 timmar förskjuten bakåt i tiden (timeshifted GMT -6). Om din hårdisk går sönder på en given signal, kommer du att tappa data GMT +6. Innan du sparat ditt dokument.

Förklara närmare? Är den tidszons låst?

Ursprungligen av Robban B:

Förklara närmare? Är den tidszons låst?

Jag tror Wire behagar skämta lite med oss...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-01-26 07:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror Wire behagar skämta lite med oss...

Det känns som det:mad:

Haha... Det är bara att köpa. Hur mycket sparar man, vet du det?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-01-26 19:18
Ursprungligen av whoami:

Haha... Det är bara att köpa. Hur mycket sparar man, vet du det?

1tb versionen ligger på motsvarande ~3300kr så lite billigare är den allt. Gäller att passa på, blir nog något mer också.Förhoppningsvis en iPhone om 1.1.3 låses upp eller börja fungera med turbosim eller dylikt..men det var något helt annat.

Ursprungligen av Robban B:

1tb versionen ligger på motsvarande ~3300kr så lite billigare är den allt.

Glöm inte momsen! Priserna på amerikanska Apple Store är utan moms!

$499 blir ca 3268 kr med dagens dollar-kurs. Sen tillkommer momsen ("sales tax") som varierar från stat till stat, ca 6-8%. Så du landar nog runt 3500 kr.

Men det är ju ändå mycket billigare än 4795 som den kostar i Sverige.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-01-26 20:26
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Glöm inte momsen! Priserna på amerikanska Apple Store är utan moms!

$499 blir ca 3268 kr med dagens dollar-kurs. Sen tillkommer momsen ("sales tax") som varierar från stat till stat, ca 6-8%. Så du landar nog runt 3500 kr.

Men det är ju ändå mycket billigare än 4795 som den kostar i Sverige.

Nä det är lugnt, skrev inte med den bara..Som du säger en hel del billigare:)

Jag sitter här med en nyinhandlad TimeCapsule, var hittar jag enklast en svensk sladd till den? Eller måste jag köra adapter? Har inte hittat någon liknande "nätsladd" någonstans (läs Macoteket och InWarehouse).
Jag bor i Stockholm så gärna någonstans i innerstaden. Vill ju få igång mitt lilla nätverk idag!

Jag tog helt sonika sladden från mitt PS2 och pluggade in. Fungerar alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 04:03

Funderar också på att köpa en nu när jag är i NY!

1
Bevaka tråden