Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste lämna in min iMac alu! :(

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-25 20:18

Nu har domen kommit! Måste lämna ifrån mig min käraste ägodel! Min nästan sprillans nya iMac!
Den låter som tusan om fläkten. Och så verkar Superdrivern ha gett upp. Den spottar ut tomma DVD-skivor när man ska bränna. Har pratat med apple support och dom bekräftade bara att det bästa var att lämna in den.
Nu till min fråga: Hur "rensar" jag den lättast på information? Typ besökta sidor och så i safari och firefox vet jag hur man gör... Men finns det mer man kan rensa? Inte för att jag har något att dölja, men det känns inte kul att lämna ifrån sig en dator som det är en massa "spår" i. Är lite nojig. Alla tips mottages tacksamt!

Till sist, för er som lämnat in era iMac:ar. Hur lång tid tog era reprationer?
OM dom inte skulle hitta något fel på maskinen, får man betala då?

min tog 2 veckor när jag bytte moderkort, samma med hårddisk. Den långa tiden berodde på att delarna var beställningsvara!
Det enklaste är att formatera hårddisken.
OM det inte är skada på någon hårdvara debiterar de dig, har för mig att det var 500 kronor men är INTE säker.
När jag lämnat in min dator på reparation kanske inte allt varit lagligt men de som lagade datorn brydde sig inte ett piss!!

MVH Filip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 16:19

den är ju ny så då kostar det inget!!!

Tyck bara på safari / åsterställ safari och i firefox går du in i inställningar och rensar där.

Fast är det mjukvaran som är knasig debiteras du, apple har bara mjukvara support garanti inte mjukvara garanti. Fick formatera om min nya mac alu efter 1 vecka! inte så kul direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 18:27

fast är det os x som har klantat till datorn så är det apples problem i 3 månader. Sedan kan de hålla på att jiddra.

Apple support kan bara hjälpa dig över telefon inom 3 månader, sista utvägen genom att prata med apple kommer vara att du får installera om OS. Efter 3 mån kostar mjukvara support 400-500 kronor. Om det visar sig vara Hårdvaran som är trasig debiteras du Inte.

Senast redigerat 2008-01-28 18:21
1
Bevaka tråden