Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel lanserar nya mobila processorer redan i maj?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-26 14:37

Det ser lovande ut om det stämmer: 1066 MHz busshastighet, 3-12 MB L2 cache och 2,26-3,06 GHz processorhastighet

Hardmac, Engdget, Digitimes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 17:18
Ursprungligen av Homy:

Det ser lovande ut om det stämmer: 1066 MHz busshastighet, 3-12 MB L2 cache och 2,26-3,06 GHz processorhastighet

Hardmac, Engdget, Digitimes

Till kommande uppdatering av MBP?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-26 17:46

Det undrar jag också. Till MacBook Pro alltså?

Typiskt att man ska få vänta så förbannat länge i så fall.. Trött jag blir! :/

Jag är i behov av en ny dator, men jag har ingen lust att lägga ut runt 25k på en dator från juni 2007. Suck.....

Ursprungligen av dayweed:

Det undrar jag också. Till MacBook Pro alltså?

Typiskt att man ska få vänta så förbannat länge i så fall.. Trött jag blir! :/

Jag är i behov av en ny dator, men jag har ingen lust att lägga ut runt 25k på en dator från juni 2007. Suck.....

Lägg ut 7k på det bästa formatet apple någonsin gjort. Jag har en 160gb hdd, 1gb ram, 1,33ghz ibook 12¨ om du är sugen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-26 23:22
Ursprungligen av Alenko:

Till kommande uppdatering av MBP?

och säkert iMac. Nu spekulerar jag bara men de uppdaterar kanske MBP de närmaste veckorna med nuvarande Penryn som lanserades 7 jan och uppdaterar sen iMac i maj-juni med de nya processorerna och efter sommaren uppdateras MBP igen. Det är lite svårt att tro att de inte skulle uppdatera MBP på ett år men å andra sidan gjorde Apple så med iMac. Det tog 11 mån innan den uppdaterades senast. De kanske väntar till maj-juni och uppdaterar MBP och iMac samtidigt. Det gjorde de både okt 2005 och jan 2006.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-26 19:18

fredrik.sthlm: Jag är inte alls intresserad av en iBook 12" , har redan ägt en för ungefär två och ett halvt år sen. Jag är intresserad av en MacBook Pro 17" ... Men tack för att du visade intresse.

Och förresten, 7k är en iBook G4 1.33 GHz inte värd i dagsläget.

Meen, jag orkar inte vänta på en uppdatering av macbook pro 3-4månader till!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-26 20:10

Stoffen: Inte jag heller! :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 21:10
Ursprungligen av dayweed:

Stoffen: Inte jag heller! :/

måste jag så väntar jag. Jag ser hellre att Apple tar tid på sig uppdaterar ordentligt (mulittouch, tangentbord, chipset och processor samt ev ny GPU)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-26 21:29

Jag vill gärna se multitouch, chipset, processor och GPU. Men tangentbordet "gör" ju datorn så att säga. Sen är detta min första MacBook Pro som jag äger, och helhetskänslan är ju fantastisk när man ser den. Alltså jag menar, visst den har sett likadan ut väldigt länge, men jag som inte ägt en MacBook Pro tidigare vill gärna bara se en speed bumb och det andra som jag sa. Men förhoppningsvis kommer detta någon gång i februari nu.

Ursprungligen av dayweed:

Jag vill gärna se multitouch, chipset, processor och GPU. Men tangentbordet "gör" ju datorn så att säga. Sen är detta min första MacBook Pro som jag äger, och helhetskänslan är ju fantastisk när man ser den. Alltså jag menar, visst den har sett likadan ut väldigt länge, men jag som inte ägt en MacBook Pro tidigare vill gärna bara se en speed bumb och det andra som jag sa. Men förhoppningsvis kommer detta någon gång i februari nu.

Precis! Håller med dig till 100%!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 00:18

@Homy
Ska bli intressant att se hur Apple väljer att lägga upp detta.

Då kanske det blir dessa hastigheter på MBP?
- Core 2 Duo P9500: 2,53 GHz 6 Mb L2-cache, and TDP of 25W
- Core 2 Duo P8600: 2,4 GHz 3 Mb L2-cache, and TDP of 25W
- Core 2 Duo P8400: 2,26 GHz 3 Mb L2-cache, and TDP of 25W
Men viktigast är nog ett nytt tangentbord

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-27 12:49

whoami: Det ser fint ut det där, men jag skulle gärna se 2,2 , 2,4 och 2,6. Men det spelar ingen större roll, det är ju ändå 6 MB L2 cache med i det hela

Jag vill inte se ett nytt tangentbord på MacBook Pron.

detta innebär snabbare bärbara för alla Apple modeller . inkl MacBook Air ...
och så kanske multi-touch på MacBook och MacBook Pro

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-27 18:18

Vet inte om det här har med saken att göra.. Men..

http://www.engadget.com/2008/01/27/hp-tossing-penryn-into-latest-pavilions/

1
Bevaka tråden