Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miniräknaren visar att den har räknat på ett otydligt sätt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-25 20:58

Jag upptäcke en konstig sak nyss med miniräknar widgeten. Det kanske bara är jag som gör fel men.... Jag kan inte slå t.ex 7000-3500, eller 700-350. = knappen svarar inte sen blir det 0. Men det som är skumt är att samma sak händer på min iPhone också. Har ni också samma problem?

Poblem löst, alla är inte så smarta...

Senast redigerat 2008-01-25 21:16

Testade precis på min iPhone, och det är samma för mig.

  • Medlem
  • 2008-01-25 21:09
Ursprungligen av ztaafen:

Testade precis på min iPhone, och det är samma för mig.

Skum bugg eller? Vet folk om det här? Hade inte vetat om jag inte just skulle slå in det talen.

Eh, min vanliga fickräknare har samma bugg! Skämt åsido, Min teori är att eftersom svaret på dina mattenötter är detsamma som det sista talet du knappade ser det ut som om inget hänt på skärmen. För att undvika den typ av förvirring som du upplever skulle man som programmerare rimligen lagt in ett litet blink, att siffran försvinner och kommer tillbaka, när man trycker på likamedknappen.

  • Medlem
  • 2008-01-25 21:14
Ursprungligen av Tryggve Sigurdson:

Eh, min vanliga fickräknare har samma bugg! Skämt åsido, Min teori är att eftersom svaret på dina mattenötter är detsamma som det sista talet du knappade ser det ut som om inget hänt på skärmen. För att undvika den typ av förvirring som du upplever skulle man som programmerare rimligen lagt in ett litet blink, att siffran försvinner och kommer tillbaka, när man trycker på likamedknappen.

Oh det där var ju riktigt smart ja så är det förstås. Nu kan vi ta bort tråden.
Alla här fick ju inte godkänt i Matte..

7000 - 3500 är ju 3500 sen när du trycker igen så blir det noll för den slår 3500 - 3500 igen
Slår du en gång till så blir det 0-3500 = -3500

Ah, vad smarta ni är.

  • Medlem
  • 2008-01-30 14:31

Tråden visar att utformningen av Minräknaren har ett dåligt gränssnitt. Det framgår inte tillräckligt tydligt att man har räknat klart.

Ändrar rubriken från Problem med miniräknaren?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-30 14:40
Ursprungligen av Baron:

Tråden visar att utformningen av Minräknaren har ett dåligt gränssnitt. Det framgår inte tillräckligt tydligt att man har räknat klart.

Ändrar rubriken från Problem med miniräknaren?

Det kanske är dags för Steve Jobs att kliva fram igen

1
Bevaka tråden