Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksskrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-25 18:43

Jag är lite rostig på det här, men jag har tillfrågats hur man ansluter en Mac till en nätverksskrivare.

Skrivaren är utdelad med Windows XP, tror jag, Services For Mac är inte igång. Måste man ha Dave, eller går det att bara skriva in IP-adressen i väljaren?

  • Medlem
  • 2002-11-25 19:26

Inte i väljaren men via Skrivbordsskrivarverktyg ska det inte vara några problem. Eftersom du skriver ut via LPR så behöver du eventuellt veta kö namn om servern har flera printrar.

  • Medlem
  • 2002-11-25 19:49

Tack för svaret, men jag förstår inte riktigt hur du menar. För att skrivaren ska hamna på skrivbordet, måste väl väljaren hitta och konfigurera den?

  • Medlem
  • 2002-11-25 20:13

Nepps, det är precis det skrivbordsskrivarverktyget är till för (fint långt ord btw). Precis som USB-skrivare som saknar egna drivrutiner och litar till LaserWriter 8 / Adobe PS måste man använda verktyget (orkar inte skriva ut det mer) till att skapa skrivbordsskrivare för dessa. LaserWriter och AdobePS letar bara över AppleTalk se, och inte över TCP/IP eller USB.

I denna typ av scenario har väljaren ingenting med saken att göra.

  • Medlem
  • 2002-11-25 20:23

OK, tack! Beväpnad med denna nya kunskap får vi se om jag grejar det.

1
Bevaka tråden