Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NVIDIA GEFORCE 8800 GT kraftigt försenade

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-01-22 23:06

Jag beställde dom nya fina GeForce 8000GT precis när Apple släpppte dom på hemsidan. Kändes trevligt med en uppgradering. Jag gjorde det i början på Januari och leveranstiden skulle vara "2-3 veckor". Apple store bekräftade att dom skulle skickas den 21 Januari, trevligt. Som vanligt så är det ju inte helt ovanligt att Apples leveransbesked stämmer.

Dock när jag loggade in idag fick jag mig en liten överaskning, beräknas skickas den 10 Mars. Woha. Dvs. 2-3 veckor blev 9-10 veckor istället. Funderar på att avbeställa. Någon annan som fått samma leveransbesked?

Yikes! Det låter ju jobbigt om det blir så.
Hos mig står det fortfarande att den ska levereras den 15:e feb.

Vänta till den sextonde februari - då kommer beskedet Du ivrigt väntat på ( NOT ):

" Postponed until further notice!".

Nvidia har stora problem att baka fram 8800gt gpu's, så vi ska kanske inte skylla på Apple

  • Oregistrerad
  • 2008-01-23 17:50

Svårt o besvara på rak arm, men en sökning på prisjakt gav ganska många kort i lager så jag tror knappast det är Nvidia's problem, men jag är inte tillräckligt insatt i hur relationerna och tillverkningen av apple kort går till.

Om du klickar på länkarna till lite butiker så ser du att lagersaldot är felaktigt många gånger på prisjakt.

Ring och fråga Apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-24 04:41

Som jag förstår det finns det inget mjukvarustöd förrän 10.5.2?

Nej, de funkade inte från början till äldra Mac Pro, men Nvidia har lovat en lösning och det är nog en bidragande orsak till den långa väntan.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-24 13:01
Ursprungligen av Leftrustle:

Nej, de funkade inte från början till äldra Mac Pro, men Nvidia har lovat en lösning och det är nog en bidragande orsak till den långa väntan.

Jag funderade också i dom banorna men blev lite osäker. Naturligtvis kan väl apple titta på hur försäljningen av nya Mac Pro gått jämfört med hur många som separat beställt ett upgrade kit till Mac Pro för 8800GT. Spontant känns det som en generell leveransförsening.

Kommer avbeställa mitt kort. Väntar nog i så fall hellre när dom finns i lager igen.

1
Bevaka tråden