Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställt MCE Optibay

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 16:36

Slog till och beställde MCE OptiBay nu när jag har fått hem min nya 320GB hårddisk från WD. Ska bli spännande att montera in dessa... Om allt går väl har jag 2 HD och totalt 480GB med mig i MBP... Fattar dock inte att jag inte kunde hitta en svensk/europeisk återförsäljare för denna.

Återkommer med bilder!

spännande!
hur mycket kostar släden med frakt-å-allt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 18:41
Ursprungligen av gabriela:

spännande!
hur mycket kostar släden med frakt-å-allt?

150 USD. Jag lär dock åka på moms + tull så småningom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 21:04

Nu har jag fått hem den, bara för att få reda på att den är för PATA och ej SATA. Detta grumlar ju glädjen en hel del eftersom det sitter en SATA hårddisk i MBP och den nya 320GB också är en SATA. MCETECH har inte heller skickat med någon lämplig bridge/konverterare och jag hyser föga förhoppning om att det finns någon sådan att tillgå som passar i det lilla utrymmet.

Mycket synd. Jag tycker ju att MCETECH borde ha nämnt detta i produktbeskrivningen på sin hemsida. Noll info. Det här innebär ju att min ursprungliga plan att ha 320 + 320 GB i MBP inte alls går. PATA 2.5" finns väl max i 160 GB?

Surt... Frågan är om det ens är värt mödan... Någon som är intresserad av en sprillans ny Optibay?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-01-22 21:41
Ursprungligen av hkim:

Nu har jag fått hem den, bara för att få reda på att den är för PATA och ej SATA.
.
Mycket synd. Jag tycker ju att MCETECH borde ha nämnt detta i produktbeskrivningen på sin hemsida. Noll info.

Jo dom nämner att det är ATA, som är den gamla vanliga benämningen för det som nu ofta kallas PATA för att minska förväxlingen med SATA.

http://www.mcetech.com/optibay/
"Since they already speak the same language, ATA, not one bit of speed or performance is lost in adapting the drive's connector"

" It recognizes it as just another hard drive connected to its ATA bus and communicates with it just as it would any other hard drive."

åh, tråkigt...
250GB PATA går att få tag på också, men mer än så finns nog inte tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 22:17

Ah... då har jag ingen annan att skylla på... :"> Blandade nog ihop ATA och SATA där. Hade de skrivit PATA så hade jag nog varit mer uppmärksam.

Får nog inhandla en WD eller Toshiba 250GB PATA...

1
Bevaka tråden