Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Faller din 17" MBP skärmen när du lutar datorn emot knäet... här är lösningen =)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 02:28

Som ni ser nedan funkar det bra den grunkan har hård metall och alla har den, och den passar perfekt =)... dock skymmer det en del av skärmen... kanske skall ta patent på det? hehe

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-01-22 03:33

Hehe... Finurlig lösning på problemet

Jag tycker du ska lämna in datorn till Apple så det får skruva lite på skärmen. Det ska ju inte vara så att skärmen faller ihop bara för att datorn inte står plant. Att behöva ha skruvar eller en stickkontakt mellan är ju helt absurt.

//Irre

Vad jag har förstått så ska inte gångjärnen vara så slappa på MBP 17", så jag skulle nog reklamera. Verkar vara lite fifty-fifty, en del har faktiskt stadiga gångjärn. Tyvärr är det inte möjligt att justera spänningen i gångjärnen utan de måste bytas ut, konstruktionen är inte så jättelyckad...

  • Medlem
  • 2008-01-22 13:26

Min är likadan, men jag tänker inte ha nåt vasst och hrt som trycker på skärmen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 17:21

Nu ser du inte hela Dock

foccus: Beror ju på hur stor ens dock är
Esa: Testade att böja lite extra på benen (ligger i sängen med datorn lutad mot benen) så att datorn nu ligger med skärmen i ännu större vinkel än på din bild. Först ramlade skärmen faktiskt, men då var det lite väl mycket vinkel (45 grader nästan) men nu är den däremot stadig. Är nånstans mellan din och 45 grader ungefär...
Utan hjälp alltså. Så det kanske kan vara en idé att kolla upp din skärm?

  • Medlem
  • 2008-01-30 19:53

Min skärm trillar också ner i vissa lägen, men det är ju en stor tung skärm så det har jag liksom räknat med...

Håller nog med Baron i frågan.

1
Bevaka tråden