Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen iMac på keynoten - vad göra?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har väntat med att inhandla iMac på grund av att keynoten närmade sig och det kändes ju inte helt omöjligt att den skulle uppdateras. Men, ingenting hände och frågan är hur man bör göra nu?

Läser man på MacRumors Buyer's Guide så kan man läsa

Citat:

Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle

men frågan är ju hur troligt det är att en uppdatering sker så nära inpå en keynote?

Förstår givetvis att ingen vet, men kanske någon som tror sig veta?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 12:16

Har jag missat något eller blev inte den uppdaterad rätt så nyligen?
7e augusti 2007 enligt Wikipedia.

Tycker inte det låter så länge sen, och rent hårdvarumässigt ligger väl den fortfarande väldigt bra till. Kanske ett bättre grafikkort men iaf.

Men som Steve sa... Det är 50 veckor kvar på året.

"Product: iMac
Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
Last Release August 07, 2007
Days Since Update 161 (Avg = 185)"

så frågan är ju hur troligt det är att den uppdateras inom cirka 24 dagar?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 14:29

Det ar inte ovanligt att Apple uppdaterar produkter i smyg efter ett event.
Just iMac ligger kanske inte sa dar jatte bra till for en uppdatering misstanker jag.

Sager val som alla andra, e det panik kop en nu. Kan du vanta 6 manader, vanta 6 manader

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-19 14:02

De mobila Penryn-processorerna har ju lanserats så kanske mot mars-april då iMac är 7-8 mån gammal kommer en ny uppdatering men jag vet inte om de skulle byta grafikkortet så tidigt. Det är en ny modell och Apple brukar inte byta iMacens grafikkort lika ofta som processorn. X1600 byttes först efter 19 mån.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-19 14:11

Troligtvis får både imacen och macbook pron en cpu-uppdatering relativt snart. Intel har ju nya cpuer ute till dessa, de delar ju samma cpu-segment.

Jag skulle rekommendera att slå till. Tror inte att något spektakulärt kommer att hända. Kanske en snabbare processor some sagt, men inget speciellt.

Jo det är ju det där med processorn. Men det brukar väl även bli en prissänkning då också? Känns ju snopet om man slår till precis innan den blir både snabbare och billigare...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-20 12:14
Ursprungligen av oskarrr:

Jo det är ju det där med processorn. Men det brukar väl även bli en prissänkning då också? Känns ju snopet om man slår till precis innan den blir både snabbare och billigare...

Nej, nästan aldrig en prissänkning. Det du får är en ny och bättre modell för samma pengar. Enda gången jag minns de sänkte priserna var för ca 2 år sen? då de justerade priserna p.g.a. den låga dollarkursen. Då var det en sänkning med någon tusenlapp. Andra återförsäljare kan däremot sänka priserna på de gamla modellerna för att tömma sina lager, men inte Apple.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-20 13:12

Har beställt en iMac i dagarna :). Ville ha den nu så jag köpte den nu, det kommer alltid komma bättre saker imorgon.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-20 13:20
Ursprungligen av imported_Larson:

Har beställt en iMac i dagarna :). Ville ha den nu så jag köpte den nu, det kommer alltid komma bättre saker imorgon.

Precis! Man kommer till en gräns där begäret (och behovet) blir för stort. Grattis!

hur vet ni ens att den sidan har ens rätt om allting?
den har haft fel innan och kanske även nu. Själv tror jag att det kommer en ny iMac kanske i slutet av detta året. kan ha fel, kan ha rätt....

Ursprungligen av Ipod_Lover:

hur vet ni ens att den sidan har ens rätt om allting?
den har haft fel innan och kanske även nu. Själv tror jag att det kommer en ny iMac kanske i slutet av detta året. kan ha fel, kan ha rätt....

Det är väl ingen som hävdar att den sidan har rätt. Den utgår ju från statistik rörande uppdateringar, så självklart kan den ha fel. Tycker dock att den ger någon slags indikation om hur det ligger till. Tror dock att det kommer komma en uppdatering långt innan "slutet av detta året".

Jag tippar på en liten förbättring av processorer, inget annat. Samma pris.
Kan man vänta så skulle jag göra det, men det kan säkert bli allt mellan 1 vecka och 3 månader.

Innan slutet av året har det nog kommit två uppdateringar.

1
Bevaka tråden