Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönster som inte finns i Leopard

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-21 13:04

På senaste tiden har jag haft problem med fönster som inte visas i Leopard. Om jag t ex öppnar iPhoto eller iTunes så ser jag inte huvudfönstret trots att programmet rullar och menyn är som den ska. Om man kollar i menyn "Fönster" så ligger huvudfönstret som förbockat. Jobbigt när man t ex har bråttom med ett original i InDesign, men inte får upp fönstret. Hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2008-01-21 13:20

Kollat spaces? Kanske ligger på ett annat virtuellt skrivbord.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-21 14:38
Ursprungligen av Doktor G:

Kollat spaces? Kanske ligger på ett annat virtuellt skrivbord.

Glömde säga det, spaces är avstängt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-21 14:56

Kanske är det extern skärm som spökar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 14:46

Ibland har jag råkat ut för att fönster finns "utanför skärmen". Detta kan hända om man har en extern bildskärm som man kopplar i eller ur (då ändras skrivbordets dimensioner).

Då detta inträffar brukar jag välja menyalternativet Fönster->Zooma (samma som den gröna knappen i listen). Detta brukar plocka fram fönstret så man ser det. I just iTunes kanske detta är problematiskt eftersom Zooma har en annorlunda betydelse i detta program.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-21 14:52

Har du en extern skärm eller projektor inkopplad? Isåfall kan datorn tro att den har mer utrymme än vad du tycker att visa fönster på.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-22 15:37

Har varken extern skärm eller projektor inkopplad. Har inte ens varit i närheten av något sådant sedan jag uppade till Leoparden. Min kollega som har en identisk dator och Leopard har samma problem. Dock mest med InDesign. Kan inte se någon vettig orsak till detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 15:47

Hjälpte det med Zoom-alternativet i menyn?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-23 10:07
Ursprungligen av pesc:

Hjälpte det med Zoom-alternativet i menyn?

Jag ska testa det nästa gång problemet uppstår. Har högsta upplösningen btw.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-22 17:38

Ändrat upplösning? Prova att ställa in högsta möjliga upplösning och se om inte fönstren kommer fram så att de går att flytta på dem.

Annars är det väl till att börja slänga plist-filer och radera .DS_store-filer.

1
Bevaka tråden