Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hörsnäckor på iPhoneheadset

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-21 14:22

Hej.

Lurarna som sitter på headsetetet som medföljer iphonen funkar inte riktigt i mina öron, ramlar ur hela tiden vilket kan vara mycke irriterande. Alternativen är ju ganska få eftersom iPhonen inte finns i sverige. Hitta ett par med mic och fjärr för ca 800kr på en svensk webbutik, kändes ganska dyrt. Så kan klippte av lurarna på original headsetet och löda dit ett par sonyericsson in-ear som jag hade liggande. Resultatet blev mycke bra. Headset med mic och fjärr med in-ear lurar:D. Bifogar lite bilder, fråga gärna om ni själv är sugna på att byta. Man behöver följande: original iPhone headset, ett par in-ear lurar, avbitare, mattkniv, lödkolv, krympslang och varmluft.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-01-21 14:50

Jag gjorde så här med för en månad sen med ett par Koss lurar. Jag gjorde lite annorlunda, jag öppnade upp iPhone lurarna och lödade av kablarna från högtalarna och likadant i Koss lurarna. Sen var det bara till att löda på iPhone kablarna på Koss lurarna och limma ihop dom igen. Det ser lite snyggare ut och man slipper även skarven på sladdarna.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-21 14:54

Ja jag hade tankar på att göra så med mina kosslurar men ville hellre ha SE lurarna och de lyckades jag inte öppna lika lätt som kosslurarna tyvärr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 21:25

Gjorde också så Det blir snyggt faktiskt.

1
Bevaka tråden