Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på någon av Microsofts tjänster

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 13:11

Jag är nybliven ägare till en macbook och blir därför helt ställd så fort jag stöter på problem. Jag har de senaste dagarna inte kunnat logga in på msn, jag får hela tiden felmeddelandet: "Det gick inte att logga in på Microsoft Messenger, eftersom tjänsten inte är tillgänglig eller för att du eventuellt inte är ansluten till internet." Men ansluten till internet verkar jag ju vara. Kan det vara någon inställning jag har råkat ändra på? Jag är ansluten till internet via ethernet.

Tacksam för svar.

Du säger "de senaste dagarna". Betyder det att du kunde logga in tidigare? Från samma Mac? Från samma internet-anslutning (samma hus/lägenhet, samma nätverk, osv)?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 13:47

Ja, jag har inte haft några problem tidigare. Varken på det här nätverket eller på det trådlösa på universitetet. Men nu har det ändå varit några dagar då det har varit helt omöjligt att logga in.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 13:48

Jag lyckades för övrigt logga in på webmessenger igår men även det fungerade riktigt kackigt.

Och du har inte ändrat något i datorn sedan det senast fungerade? Uppdaterat OSX? Uppdaterat Messenger? Ändrat Nätverks- eller Brandväggs-inställningar?

Brandvägg och portar är nog det första jag skulle kolla.

Vilken version av OS X kör du? Vilken version av Messenger?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 14:24

Jag har inte ändrat nåt med flit åtminstone Jag har provat att stänga av brandväggen men det blir ingen skillnad.

Har du nån idé om vilken annan inställning det skulle kunna vara?

Jag körde 603 först men sen provade jag även att ladda ner 511 för att se om det funkade bättre. Det gjorde det inte.

OS X 10.4.9 använder jag.

Nu märkte jag att jag inte heller kan komma in på hjälpavsnittet på webben som man ska komma till via hjälpmenyn på messenger. Skumt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 14:34

Är det ditt nätverk eller är det skolan/jobbet som styr det? För de kan ju ha spärrat MSN.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 14:38

Det är mitt.

Ursprungligen av becca85:

Det är mitt.

Och du har inte ändrat något i nätverket heller? Ny router? Nytt modem? Nytt abonnemang? Ändrat inställningarna i routern?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 14:47

Nej, ingenting!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 14:49

Eller ja, jag har som sagt inte ändrat nåt med flit. Det enda jag kan tänka på är att jag slår på och av airporten eftersom jag har trådlöst i skolan men inte hemma.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-21 15:37

Nu kom jag på en till sak! Jag har aldrig lyckats logga in på den mail som är ansluten till msn på den här datorn, jag använder dock aldrig den adressen så jag har inte riktigt brytt mig om det. Det är ett spraykonto och jag kastas bara tillbaka till startsidan när jag försöker logga in. Kan det finnas nåt samband?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-22 13:14

Spray kontot är riktigt kluddigt att logga in på - ibland funkar det ibland inte, ofta saknas själva knappen "logga in". Dvs om man använder Safari, Firefox funka bättre.
Hotmail'en enda sedan den gjordes om har det varit lite upp å ner. Funkar klockrent i några veckor ligger nere några dagar.

1
Bevaka tråden