Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvångsavsluta Transmission..

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp, det stämmer. varje gång jag ska avsluta transmission måste jag tvångsavsluta det..

är det någon som har någon aning om varför skulle det vara förträffligt, vill väldigt gärna veta varför:)

Tack på förhand!

Puss

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 22:42

Kör du många och/eller stora torrents i den? Jag märker själv på min att den tar ganska lång tid på sig i sådana situationer. Jag gillar texten "Quitting" som 1.0-an visar numera när man avslutar den, just för att visa att applikationen inte hängt sig.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-11 14:01
Ursprungligen av Glidarn:

Japp, det stämmer. varje gång jag ska avsluta transmission måste jag tvångsavsluta det..

är det någon som har någon aning om varför skulle det vara förträffligt, vill väldigt gärna veta varför:)

Vet inte varför, men jag vet att jag hade samma problem. Man behöver inte tvångsavsluta utan det räcker att vänta en stund så stängs det ner.
Problemet försvann för mig efter senaste programuppdateringen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 14:26

Jag har upplevt samma grej. Det är så att när man kört Transmission en längre tid eller haft många torrents filer igång, så tar den en bra stund för programmet att stänga ner, fastän man "stängt" det. Om man då högerklickar på ikonen i dockan medan den håller på stänga ner i bakgrunden, så får man alternativet tvångsavsluta.

Nyligen kom en uppdatering för Transmission. Och efter senaste uppdateringen så har jag inte behövt tvångsavsluta programmet.

Det problem som du beskriver kvarstår för min del, trots senaste uppdateringen. Jag löser det dock så att om jag pausar alla ned/uppladdningar innan jag avslutar programmet så är det inga problem alls. Kanske värt ett försök?

//Irre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 15:10
Ursprungligen av ihrelius:

Det problem som du beskriver kvarstår för min del, trots senaste uppdateringen. Jag löser det dock så att om jag pausar alla ned/uppladdningar innan jag avslutar programmet så är det inga problem alls. Kanske värt ett försök?

//Irre

Ok, vad märkligt att problemet kvarstår. Ok, så du har ned/uppladdningar kvar i programmet när du avslutat tidigare. Ja, de bör pausas innan du stänger ner. Annars jobbar programmet och då tar det längre tid att stänga ner. Och man behöver då tvångsavsluta om man vill stänga ner snabbare.

Jag hade detta problemet i förra versionen, även om jag hade tagit bort alla ned/uppladdningar. Märkligt detta också.

jaha, jag trodde du hade ned/uppladdningar kvar i programmet men alltså inte. Ja, det är lite konstigt att det fortfarande är kvar sedan jag uppdaterat men jag testade precis nu och då funkade allt som det ska. Kanske är jag som har ludd i skallen.

//Irre

För mig tar det också en stund innan programmet hinner avsluta sig. Funkade bra även i gamla versionen, men nu står det även quitting över dock-ikonen så det bör vara ganska lätt att förstå att den behöver lite tid på sig. Rekommenderar starkt att aldrig tvångsavsluta en bittorrent-klient då det kan leda till dataförlust.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-01-21 14:30

Har inte råkat ut för just det problemet däremot hänger sig programmet ständigt, så efter att tvångsavslutat och startat de igen får man hålla koll på det rullar de på efter 30 sekunder så funkar de oftast tills jag stänger det. Mäkta irriterande är det iaf!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-21 14:34

Det den gör är att den skriver till hårddisken och "reserverar utrymme" eller vad man ska kalla det, för de torrents man håller på att tanka hem. Om ni kör nåt diagnostikprogram samtidigt ser ni att den skriver frenetiskt till disk. Kollar ni sedan, efter att programmet avslutats korrekt, storleken på de torrents ni håller på att ladda ner så ska ni se att de tar lika mycket utrymme som om de vore färdignedladdade, även fast de inte är det.

Fråga mig inte vad det hela ska vara bra för. Jag vet dock att väldigt många torrentprogram gör så.

Sammantaget är det väl helt enkelt att låta den stänga av i sin egen takt. Macen tillåter ju faktiskt multitasking, så det är ju bara att fortsätta göra det man vill samtidigt som Transmission får arbeta i egen takt

Transmission verkar läcka minne som ett såll. Den har en tendens att låsa datorn så att inget annat en en tvingad omstart hjälper. Speciellt vid stora torrents som ligger och puttrar länge. Det är en 1.01 version vi talar om, så den lär nog ta sig med tiden. Jag gillar den ändå på något vis, märkligt.

  • Medlem
  • Motala
  • 2008-03-17 15:13

Har Kört Transmission Ganska Länge Nu, Vilket Funkat Jättebra.
Helt Plötsligt Går Det Inte Att öppna Programmet. Har Laddat Ner Det Igen, Men Går Inte Att öppna Iallafall.
Någon Som Vet Vad Felet är?

Ursprungligen av zungis:

Har Kört Transmission Ganska Länge Nu, Vilket Funkat Jättebra.
Helt Plötsligt Går Det Inte Att öppna Programmet. Har Laddat Ner Det Igen, Men Går Inte Att öppna Iallafall.
Någon Som Vet Vad Felet är?

Nej, Här Funkar Det Jätte-Bra. Verkligen Inga Problem.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-03-29 21:58
Ursprungligen av zungis:

Har Kört Transmission Ganska Länge Nu, Vilket Funkat Jättebra.
Helt Plötsligt Går Det Inte Att öppna Programmet. Har Laddat Ner Det Igen, Men Går Inte Att öppna Iallafall.
Någon Som Vet Vad Felet är?

Jag Har Samma Problem Sedan Ikväll. Hjälp!

En Annan Fråga: Är Det Inte Ganska Störigt Att Börja Varje Ord Med Versal?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-02 16:21

Flyttade ett inlägg hit: http://www.99.se/ovrig-programvara/265629-leopard-haenger-sig-transmission.html
Stänger denna tråd.
/Admin

1
Bevaka tråden