Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 8 hackar, knastrar och strular allmänt!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Är ny som både Mac- och Logicanvändare men är redan mer eller mindre uppgiven. Det kan inte vara meningen att min tidigare setup (Pentium 4 med 512 RAM och Cubase 2) strulade MINDRE och rullade BÄTTRE än sprillans ny Macbook och Logic Studio?
Nåväl, jag har följande problem:

* CPU-mätaren (audio) går i taket vid ett relativt tidigt stadium. Tex jag laddar upp en färdig "template" där det ligger diverse syntar och effektpluggar på. Spelar in ett par spår = mätaren går i taket.

* Är i demostadiet på en låt, använder två apple-loopar parallellt, har lagt en syntbas, och tre syntar. Så skulle jag lägga en live-bas, via mitt ljudkort. Oavbrutet hackande och knastrande - gick inte att genomföra. ETT audioinstrument? Tack för kaffet.
Har testat att öka buffer size till 512 men hjälper icke!

* En koll på Aktivitetskontroll säger att när jag har igång ENBART Logic och Safari (där en enkel sida som den här visas) så säger Aktivitetskontroll att det är ca 300 MB systemminne ledigt, av 2 GB????

Tacksam för all hjälp. Har redan gett upp att försöka på egen hand.

Kör Macbook 2.2 GHz Intel Core 2 Duo med 2 GB SDRAM och
Mac OS X 10.5.1 (Leopard)
FA-66 Edirol Firewire

Jag kör Ableton Live och har en hel del program kvar i Windolf-miljö så jag kör Parallels, och märker när jag har igång båda att inget av programmen går att använda.

Så kanske är ditt knep att köra bara Logic?

En annan tanke är, kanske du kör en PPC-version av Logic? Dubbekolla genom att högerklicka på programmet i Finder och välj 'mer info'. (Eller vad det nu heter i svenskt OSX)

Parallels känner jag inte till? Utveckla gärna hur du menar?
Din andra tanke är jag med på, men nya Logic Studio är ju ett sk "Universal"-program så det är ingen PPC-version, nej.

  • Medlem
  • 2008-01-21 15:51

Om jag inte missminner mig så har jag läst att vissa firewireljudkort strular tillsammans med Leopard och nyare MacBooks(pga av ett nytt firewirechip i dessa). Kolla om Edirol släppt några nya drivrutiner eller fix för detta.

/P

Kan det vara ljudkortet som strular? Har du prövat att köra utan ljudkortet, dvs med enbart det inbyggda ljudet?

Jag kör Logic Studio på både en MB 2 GHz (med enbart 1 Gb minne) och en iMac 2.8 Ghz
och känner inte igen ditt problem.

1
Bevaka tråden