Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

64-Bitars Windows på iMac ALU?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-21 12:57

Hej!

Försökte installera Windows XP Professional X64 Via bootcamp, efter installationen med skivan så bootar inte Windows partitionen jag får en felkod om att den inte kan starta ntoskrnl.exe....

Däremot så fungerar skivan ypperligt i vmware fusion.

Någon som har lyckats? Fungerar Vista X64?

//Csoft

Jag har installerat Vista X64 på min MBP och den är äldre än senaste iMac releasen.
Skulle tro att det blev något fel i installationen eftersom den fungerar i vmware eller kör du vmware mot boot camp partitionen?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-21 16:42

Jag lästa på något forum att man skulle göra något med partionerna för att kunna köra XP-64 med bootcamp. Konstigt det fungerar med vanliga XP då...

vmware skapade jag bara en vanlig virtual machine för xp-64.

Men kanon om Vista fungerar iaf men hade föredragit xp då programmet inte stöder vista ännu... Men det gick iallafall med 32bitars om man trixade lite

//Csoft

  • Oregistrerad
  • 2008-01-22 14:01

Hur installerade du windows ? Med hjälp av Bootcam, dvs lät Bootcam installera Windows? Den supportar inte 64 bitar alls. Enda sättet är att Boota Windows direkt från CD och installera, men du ha koll på vad du gör annars kan din mac partitation försvinna

Jag har kört 32 och 64 bitars Vista och XP på min MacPro utan problem, dock inte på någon mac partitation utan på en egen HD.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-23 13:04

Jag installerade med bootcamp, windows XP fungerar inte med vanliga heller... Kan det bero på MBR och att jag haft Vista tidigare?

Hur som haver så kör jag nu Vista Business X64 eftersom jag inte hittade skrivardrivrutiner till XP-64 och det jag behöver fungerar

Gjorde en snabb FEM-analys och det kändes faktiskt snabbare med X64...

//Christian

1
Bevaka tråden