Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wippies som printserver

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-20 21:16

Har precis skaffat en wippies-router (www.wippies.se) som fungerar utmärkt, men har inte lyckats använda den som skrivarserver från macen. Skrivaren (samsung 1710) har jag kopplat in via usb till routern. Någon annan som fått denna att fungera?

https://my.wippies.com/settings/WshSettings

dvs gå till https://my.wippies.com/, logga in, gå sen till inställningar för slutanordning (till vänster, långt ner).

sen klickar du på knappen ändra bredvid din wippies box.
Under Andra inställningar klickar du i Skriver ut: Aktiv.

Sen på datorn så får du ställa in att använda router-adressen som generell nätverks-skrivare, ungefär som om routern hade varit en lokal skrivar-server.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-21 08:17

Jag har testat detta tidigare, men inget kommer ut på skrivaren... Vad ska jag skriva under "könamn"?

Urban P: Hur lång leveranstid hade du på din Homebox?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-21 23:42

Säkert 1-2 månader tror jag.
Angående skrivarservern så tror jag inte routern stöder annat än "RAW TCP/IP" (alltså inte LPR). Kan man använda detta protokoll på mac?

Homeboxen

Det tog 2 veckor för att min box skulle komma och det berodde tydligen på att de uppdaterade boxen avsevärt! Det kommer hela tiden nya funktioner och som jag förstod det ska de inom kort släppa ett development kit så att man kan fiffla lite själv!

Jag får inte heller min skrivar server att funka men ska ringa supporten för att få hjälp!
Återkommer när jag har fått rätt på det!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-07 13:07

cappelen, har du fått nån ordning på printservern?

Print server

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-02 18:12

Funkar prima! tack cappelen!

1
Bevaka tråden