Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det verkar som om Telenor får iPhone?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja som rubriken lyder så verkar det nu som om Telenor får Iphone..
Idag så chattade jag med 3st av telenors handläggare och de sa att Telenor GARANTERAT skulle få in iphone.
När och med vilken abonnemangsutformning visste de inte men de skulle få iphone!
//Svante

Länkar till foton som jag tog på chatten:
http://bp3.blogger.com/_T6ZLNgOAxyg/R5N9zpq87DI/AAAAAAAAAM0/X8iw92NTgj4/s1600-h/Bild+1.png
http://bp1.blogger.com/_T6ZLNgOAxyg/R5N90Jq87EI/AAAAAAAAAM8/8IzrSG3DLFU/s1600-h/Bild+2.png

  • Medlem
  • 2008-01-20 18:01

Det här börjar bli uttjatat.

Det vet jag mycket väl men det verkar ju ändå ganska trovärdigt när tre (3) st säljare säger att telenor ska få Iphone?
Jag tänkte bara dela med mig...
//Svante

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 18:05

Har inte det här ältats fram och tillbaka? Slutsatsen är väl att Telenors försäljare blivit tillsagda att svara JA på frågan om att de kommer att sälja iPhone... Detta betyder inte automatiskt att Telenor ingått något avtal med Apple... Vänta tills det kommer en pressrelease...då kan vi börja snacka.

Tycker ni att jag skall ta bort tråden?

Jag fick ta på handläggare igen och frågade honom raktut!
Kolla svaret: http://bp1.blogger.com/_T6ZLNgOAxyg/R5OCCJq87FI/AAAAAAAAANE/HOcogdQiUJg/s1600-h/Bild+3.png
//Svante

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 19:08
Ursprungligen av Kidmaster:

Jag fick ta på handläggare igen och frågade honom raktut!
Kolla svaret: http://bp1.blogger.com/_T6ZLNgOAxyg/R5OCCJq87FI/AAAAAAAAANE/HOcogdQiUJg/s1600-h/Bild+3.png
//Svante

Med den logiken så kommer även clasohlsson få iPhone, nu är jag den första att erkänna att jag inte kommer att handla en iPhone om den så är gratis med abbet men dessa trådar är endast löjliga.

På frågan om du skall ta bort tråden, det tycker jag faktiskt men det är min åsikt..

  • Medlem
  • 2008-01-20 18:39

Telenors handläggare har sagt att de ska få iPhone redan i september förra året. Deras löften är inte mycket att hänga i granen.

/M

De gör allt för att kränga sina mobiler, det är trots allt deras lön. Klart som fan att de säger att de kommer att få in iphonen om man frågar dem. Hade jag också gjort om det var mitt jobb.

Trodde man lärde ut källkritik i grundskolan

Jag pratade med Apple i torsdags (när de besökte oss) om detta och enl Apple försiggår inga som helst samtal med någon operatör i Sverige. Ingen vet när den kommer.
Samt att en högt uppsatt person från Telenor börjar på Apple och även enl denna person försiggår inga förhandlingar med Telenor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-20 19:42

Det var inte mycket till garantier svante!..

När det har släppts en pressrelease om detta eller när det ligger iphones i butikerna kommer jag att tro på det.
Fram tills dess läser jag allt och har roligt under tiden.

Inte för att jag vet något. Men verkar det inte smått otroligt att Apple inte skulle ha förhandlat eller åtminstone tagit kontakt med Telenor vid det här laget? Jag menar detta kan inte gå över en natt. I så fall har vi ingen iPhone här på kanske ett halvår eller mer.

Ursprungligen av whoami:

Inte för att jag vet något. Men verkar det inte smått otroligt att Apple inte skulle ha förhandlat eller åtminstone tagit kontakt med Telenor vid det här laget? Jag menar detta kan inte gå över en natt. I så fall har vi ingen iPhone här på kanske ett halvår eller mer.

Sverige ligger antagligen långt ner på listan, vi är trots allt ett väldigt litet land. Tror tyvärr Sverige och de andra nordiska länderna får vänta ett bra tag innan iPhonen kommer till lilla norden. Men den som väntar på något gott ...

en säljare från telenor ringde mig dagen innan macworld och då frågade jag dom henne om iphone och hon sa att det kommer dröja väldigt länge innan dom kommer att få iphone.
då vet jag inte om detta bara va för att kränga ett nytt abonnemang eller om det sant.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-20 21:20

Orka bry sig. Köp en från USA. Billigare blir det inte.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-20 21:25

Jag träffade en kusin till Steve Jobs igår - Ahmed Mohammad - och han sa att Tele2 får iPhone.

Ursprungligen av mjg:

Jag träffade en kusin till Steve Jobs igår - Ahmed Mohammad - och han sa att Tele2 får iPhone.

Ja han har ringt mig med två gånger och påstår att det blir Telenor dom får den.
Seriöst jag har pratat med flera som har ringt upp mig och erbjudit iPhone när den kommer. Samtliga har sagt Telenor. Var dom får det ifrån vet i gudarna.

Ursprungligen av whoami:

Ja han har ringt mig med två gånger och påstår att det blir Telenor dom får den.
Seriöst jag har pratat med flera som har ringt upp mig och erbjudit iPhone när den kommer. Samtliga har sagt Telenor. Var dom får det ifrån vet i gudarna.

Han ringde mig nyss och sa att jag skulle få en alldeles gratis för att jag är så snygg!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-20 21:34

Tyckte väl att jag hade läst nåt om detta tidigare..

Ursprungligen av Kidmaster:

Assåå vilket J**la snack om vilken Operatör som ska få iphone...

Spelar det någon roll?

Jag vill bara ha Iphone 3G!!

Jag vill inte låta gnällig med det är ju samma tjat överallt...."Han på telenor sa...:"

"Min morsa jobbar på Telia o hon sa..." " jag chattade med Parlino och dom ska få..."

Ge mig Iphone bara kom igen Jobs ge oss svenskar Iphone!!

Vänligt men bestämt

//Svante

Alltså... Visst är det kul med spekulationer och sånt, men please....

Jag tror chansen är rätt liten att Telenor har spikat en deal med Apple i smyg och helt enkelt sitter och myser med hemligheten i väntan på nåt bra tillfälle att proklamera att dom är den exklusiva operatören. Vem det än blir som får telefonen kan vi nog räkna med att:

1. Apple kommer presentera sammarbetet först, inte någon callcenter-säljare som skulle sälja sin egna morsa för att fylla sin sälj-kvot för kvällen.
2. Operatören i fråga kommer nog bastunera ut det en och annan gång, efter att #1 inträffat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-20 22:42

för min del kvittar det om den ens kommer till sverige eller ej, om man vill ha en kan man likagärna importera den.
Roligare att ha något ovanligt dessutom.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-21 02:07

Här kan vi verkligen tala om noll källkritik. Frågar du de säljare som jobbar på Telenor om de får iPhone är det väl tämligen självklart att de svarar ja. Vad är alternativet? "Nej, tyvärr. Det är lika bra att du avslutar ditt abonnemang/struntar i att ens överväga Telenor så att du kan teckna ett nytt med någon av de andra operatörerna som får iPhone."

Så hemlighetsfulla Apple har varit hittills skulle de antagligen hellre lägga ner än att låta massa säljare på någon liten skitoperatör sitta på (och sprida ut) massa info om att de kommer att få rättigheterna till deras produkt innan Apple själva har tillkännagivit det på något sätt.

Vem vet, Apple kanske blir tvungna att släppa en operatörsfri iPhone i de länder som dom inte är intresserade av att samarbeta med någon operatör, det kan mycket väl hända. iPhone skulle troligen bli svindyr, men då skulle vi iallafall få iPhone.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-21 12:34

Vet dom som sitter vi datorerna på Telenor vad en iPhone är?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-26 14:43
Ursprungligen av MatsOlov:

Vet dom som sitter vi datorerna på Telenor vad en iPhone är?

Vissa..inte alla:p

Sammanfattning: Tro inte på allt du hör och säger, speciellt inte när det är en försäljare som säger det. Annars vill jag inte veta hur det ser ut när du blir lite äldre och kliver in hos en försäljare av begagnade bilar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-21 13:42
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Sammanfattning: Tro inte på allt du hör och säger, speciellt inte när det är en försäljare som säger det. Annars vill jag inte veta hur det ser ut när du blir lite äldre och kliver in hos en försäljare av begagnade bilar.

Dyrt gissningsvis

Mycket tjurbajs i den här tråden också.

Bevaka tråden