Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny processor till iMac Core 2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag köpte iMac för ett år sedan (den vita) och köpte då den med 2.16 GHz processor. Tänkte bara kolla om det går att ersätta den med en 2.4 GHz Intel Core 2 Duo processor på egen hand? Eller ens om det är möjligt? Skulle det fungera med min dator?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-19 20:22
Ursprungligen av B.O.V.N:

Hej.

Jag köpte iMac för ett år sedan (den vita) och köpte då den med 2.16 GHz processor. Tänkte bara kolla om det går att ersätta den med en 2.4 GHz Intel Core 2 Duo processor på egen hand? Eller ens om det är möjligt? Skulle det fungera med min dator?

Min gissning är att det inte går. Då moderkortet i gamla imac:en lär ju inte vara kompatibel med Core 2 Duo'n.

Sorry, trodde helt fel där faktiskt Jag har tydligen Core 2 Duo redan, men då kanske det inte är värt strulet med att byta processor om man nu "enbart" får 0.3 GHz extra.

Jag tänkte däremot uppgradera minnet lite på den från 2GB till 3GB. Vet någon om en bra doc för hur man gör det på en iMac? Har bara läst och sett hur man gör det på en MacBook eller MacBook Pro, men inte på en stationär. Visst är det bara 3GB man max kan ha på en iMac (versionen precis innan aluminium iMac lanserades)?

Ursprungligen av B.O.V.N:

...Vet någon om en bra doc för hur man gör det på en iMac?

Titta i manualen. Apple brukar ha ganska tydliga instruktioner för hur man byter minne m.m.

Hittar du inte igen manualen så finns det en utförlig guide på Apples hemsida. Lycka till!

Ursprungligen av monkey_man:

Hittar du inte igen manualen så finns det en utförlig guide på Apples hemsida. Lycka till!

Manualerna finns också på Apples hemsida. http://www.apple.com/support/manuals/imac/

1
Bevaka tråden