Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

php-fil från pacsoft öppnas inte i leopard.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-19 16:02

Jag har kört postens pacsoft (webbaserat program för att göra fraktettiketter) under 10.3 utan problem tidigare.

När pacsoft sparar en etikettfil får den ett sådan här namn "pdfprint.php"
Jag ställde in i gamla datorn att dem filerna skulle öppnas med förhandsvisning, och det har jag ställt in även i nya macen som har 10.5 (leopard) som operativsystem.

Men på nya datorn går det inte att öppna filerna ens om jag släpper dem på programmet förhandsvisning, jag blir tvungen att döpa om filerna till .pdf, då funkar det, men jag ska ju inte behöva göra det 40 gånger om dagen helst

jag har ställt in att alla filer som slutar på .php skall öppnas med förhandsvisning, men det går ändå inte...

nån som har någon ide ?

PHP är ett programmeringsspråk (i detta fall vad som körs på webbservern för att generera frakthandlingarna), förmodligen blir det nåt fel när pdf'en skall sparas ner från sidan. Testa kanske med nån annan webbläsare eller anmäl felet till posten. Filen du får skall ju sparas som *.pdf

  • Medlem
  • 2008-01-19 16:23
Ursprungligen av Johan S:

PHP är ett programmeringsspråk (i detta fall vad som körs på webbservern för att generera frakthandlingarna), förmodligen blir det nåt fel när pdf'en skall sparas ner från sidan. Testa kanske med nån annan webbläsare eller anmäl felet till posten. Filen du får skall ju sparas som *.pdf

Jag skall kolla med en annan webläsare, men annars gillar jag firefox, det funkar bäst till internetbutikens webadmin, och det känns bäst att köra allt jobb i samma läsare, på gamla datorn med 10.3 sparades de ju också som .php, och då funkade det, det är samma version av firefox jag använder på båda macarna. (förutom att den ena är intelmac)

  • Medlem
  • 2008-01-21 13:31

Nu har jag testat med netscape, men det funkar inte ändå....nån som har nått fler förslag, det funkade så klockrent förut med firefox oxh förhandsvisning i 10.3

1
Bevaka tråden