Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiskt problem med lösenord i Airportanslutningen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dåså, Mitt problem är att jag inte kan ansluta min Macbook till min mammas internetanslutning, hon har en Airport extreme G1, givetvis har jag hennes lösenord, och det har fungerat flera gånger förr. Jag går in på hennes Air-Portnätverk och skriver in lösenordet, men den lilla OK-knappen i rutans nedre högra hörn blir aldrig klickbar.

Jag har försökt starta om datorn två gånger, Airporten en gång och så har jag försökt skrika och svära, som jag alltid gör när det gäller Applerelaterade problem. Ingenting fungerar.

Hemma sitter jag på en Airport extreme G2, och den har heller aldrig krånglat på detta sätt. Detta skriver jag från mammas iBook G4 som ÄR ansluten till Airportnätverket, skärmdumpen är Bluetoothad från min dator. Fatta hur förnedrande det känns! Snälla hjälp mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 11:28

Jag har också det problemet men bara när jag ska ansluta med en gammal Mac med ett Airport 11 Mbit och när Airport Extreme Basstationen har WPA Personal. WEP går bra. Det går också bra en nyare Mac som har ett Airport Exrtemkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 12:04

Jo, det finns på k-base på Apple info om att WPA-anslutningar som krånglar kan lösas med att ta bort den sparade anslutningen. Detta görs i Systeminställningar och Nätverk.
Anslut sedan igen.

Hoppas att det hjälper

1
Bevaka tråden