Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabb fråga om deaktivering/aktivering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snabb fråga om deaktivering/aktivering – måste jag deaktivera CS3 innan jag formaterar om hårddisken och installerar Leopard? Eller gäller det bara om jag ska flytta programsviten till en annan maskin?

Senast redigerat 2008-01-19 00:04
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-18 22:28

Från Adobes sajt

http://www.adobe.com/products/activation/

Tack. Jag läste punkten under också. Sammantaget är det lite oklart tycker jag. Jag tolkar det som att det inte behövs, men att det nog är säkrast att deaktivera i varje fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-19 10:24

Jag deaktiverar alltid om jag ska installera om. Det förlorar man inget på och då är man på den säkra sidan. Med de restriktioner Adobe införde nu så vet man ju aldrig. Man vill inte stå där sen med en licens som inte kan användas. Man vill inte heller stå inför Storebror med mössan i ena handen och kvittorna i andra, slå sig i bröstet och förklara att man inte sålde licensen på svarta börsen i S:t Petersburg eller Peking utan man bara glömde deaktivera den.

Det verkar som man har en aning "kredit" hos Adobe; jag har under korta övergångsperioder haft mer än de godkända två exemplaren aktiverade utan problem (har givetvis inte använt alla samtidigt), t ex när jag provade Leopard på en platta men inte ville riva Tigersystemet på en annan.

Men Adobe talar förstås inte om hur stor krediten är eller exakt hur den fungerar, så man bör definitivt avaktivera innan man t ex formaterar en skiva eller säljer en maskin där inte Adobe-programmet skall ingå i affären. När jag la Leoparden i malpåse gjorde jag först en avaktivering av PS där (för att inte riskera att glömma det senare när jag troligen gör en ren installation av 10.5.2 (3?) på den plattan).

1
Bevaka tråden