Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numbers - skapa en tabell som alias av en annan tabell

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ciao,

Jag lyckas inte skapa en tabell som visar ett filtrerat utdrag ur en annan tabell. Jag kan utan problem filtrera en tabell, men att skapa en tabell som hela tiden visar ett uppdaterat utdrag ur tabell 1 lyckas jag inte fa till.

Till exempel, sag att jag har alla fakturor i en tabell. I ett annat sheet skulle jag vilja visa en tabell med alla annu icke betalda fakturor, d v s alla med betald = false.

Filtrera tabell 1 ar inget problem som sagt, men att skapa en lankad tabell / tabell alias far jag inte till...

Nagon som kan hjalpa mig?

Tusen tack,

/.v

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-18 11:49
Ursprungligen av scooterbabe:

Ciao,

Jag lyckas inte skapa en tabell som visar ett filtrerat utdrag ur en annan tabell. Jag kan utan problem filtrera en tabell, men att skapa en tabell som hela tiden visar ett uppdaterat utdrag ur tabell 1 lyckas jag inte fa till.

Till exempel, sag att jag har alla fakturor i en tabell. I ett annat sheet skulle jag vilja visa en tabell med alla annu icke betalda fakturor, d v s alla med betald = false.

Filtrera tabell 1 ar inget problem som sagt, men att skapa en lankad tabell / tabell alias far jag inte till...

Nagon som kan hjalpa mig?

Tusen tack,

/.v

Vill inte vara negativ men dagens version av Numbers är så begränsad att det inte hade förvånat mig om det inte alls går att göra. Jag har själv blivit hindrad av Numbers så många gånger att jag har gått tillbaka till Excel. Ett tips är att kolla nya Mac:Office 2008.

Jo, det kanske ar det basta... Nu ar det ju bara sa att jag ar allergisk mot word, och hade foredragit integrationen mellan pages och numbers. Haller tummarna for att det fungerar med Pages - Excel...

Om nagon annan har battre information....

1
Bevaka tråden