Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod touch January Software Upgrade

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Direkt efter keynoten igår tog jag fram min iPod touch för att köpa den mjukvaruuppgradering, January Software Upgrade, som ger tillgång till 5 nya applikationer på touchen. Efter att ha uppgraderat till 7.6 fick jag lov att köpa den, vilket visade sig vara en ganska ryckig process.

Dessvärre kunde jag inte få uppgraderingen att fungera. Inget speciellt händer när jag kopplar in touchen, och efter att ha synkat har inget hänt med den. Ovanpå allt så får jag ett mail idag från iTunes med kvitto på TVÅ uppgraderingar. Tack, precis vad jag behövde!

Har någon annan haft problem med detta / lyckats få in uppgraderingen?

/Erik

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-01-16 06:57

du måste uppgradera till 1.1.3 först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 07:30

Det funkade bra för mig. Uppgraderade iTunes och touchen först.

Ok, det löste sig med en omstart av iTunes; då fick jag upp information om 1.1.3 och kunde hämta hem den. Därefter kunde jag synka och få ner de extra applikationerna.

Jag har fortfarande betalt för två uppgraderingar, dock. Har mailat Apple och får se hur det går...

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-16 08:31

Någon som får vägbeskrivning att fungera i nya maps appen

Om jag beställer en iPod Touch idag, är det samma pris på en icke uppdaterad som den senaste utgåvan?

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Om jag beställer en iPod Touch idag, är det samma pris på en icke uppdaterad som den senaste utgåvan?

I och med att dom uppdaterade priset igår så är det det priset som gäller
8GB
SEK 2.695,00
(SEK 2.156,00 exkl. moms)

16GB
SEK 3.595,00
(SEK 2.876,00 exkl. moms)
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B723640&node=home/shop_ipod/family/ipod_touch

---

Jag såg också att dom har skrivit:

Nya iPod Touch-uppdateringen fungerar inte!
Det visar sig nu att många har problem med Apples nya $20-uppdatering till iPod Touch. Man betalar men inget händer, i vissa fall har folk blivit fakturerade £100 för uppdateringen utan att fått några nya applikationer. Pinsamt Apple?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-01-16 16:52

Någon som får vägbeskrivning att fungera i nya maps appen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 16:57

Axel24: Vet inte om du såg keynoten (borde du gjort eftersom du känner till nya maps) men tekniken de använder verkade inte riktigt vara klar utanför USA.

Ursprungligen av Trineo:

Axel24: Vet inte om du såg keynoten (borde du gjort eftersom du känner till nya maps) men tekniken de använder verkade inte riktigt vara klar utanför USA.

Ni pratar nog om olika saker. Han frågade om vägbeskrivningar, och det fungerar alldeles utmärkt (har själv uppdaterat och testat).
Och du menar nog den där "Visa-var-jag-befinner-mig-på-kartan"-funktionen, och den fungerar nog inte så bra utanför USA (ännu).

Hur fungerar den nya mailfunktionen? Jag har @yahoo.es. Duger det?

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Hur fungerar den nya mailfunktionen? Jag har @yahoo.es. Duger det?

Det är väl mail.app så det ska inte vara några problem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 16:09

Det hade ju varit väldigt intressant att veta om det går att positionera sig i Sverige.

Jesper: När du säger att vägbeskrivningar fungerar utmärkt, menar du med eller utan att kartan vet var man befinner sig?

Ursprungligen av klas:

Jesper: När du säger att vägbeskrivningar fungerar utmärkt, menar du med eller utan att kartan vet var man befinner sig?

Jag menar att man anger en start-adress, och en slut-adress, och sen ritas det upp en väg längs kartan, och man får en vägbeskrivning, steg för steg, hur man ska köra.

Därmed anser jag att vägbeskrivningen fungerar.

Sen hade det ju naturligtvis varit en bonus om iPoden hade kunnat visa var jag befinner mig i förhållande till den utstakade vägen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-21 09:12
Ursprungligen av klas:

Det hade ju varit väldigt intressant att veta om det går att positionera sig i Sverige.

Här kan vi lägga in våra Wifi-basstationer.
Efter att vi lagt in uppgifterna tar det ett par veckor innan uppgiften kommer in i deras system.
http://www.skyhookwireless.com/howitworks/submit_ap.php

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-18 07:57

Jag skrev en artikel på Machjälpen om positioneringstäckningen för Skyhook:
http://www.machjalpen.se/blogg/tackning-for-ipod-touch-positionering/

Jag har aldrig använt Mail.app eftersom jag inte fått det att fungera med de mailadresser jag haft. Detta inkluderar Yahoo. Jag har en Gmail-adress som en reserv. När jag stoppade in den i Mail.app fungerade det direkt.

Antar att man inte kan omdirigera Yahoo till Gmail så enkelt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-18 09:51
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Antar att man inte kan omdirigera Yahoo till Gmail så enkelt?

Om inte Yahoo kan vidarebefordra dina brev automatiskt, kan du låta Gmail hämta dem som vanligt med tex POP.

Tack Klas, det låter bra att Gmail hämtar mail från Yahoo med POP. Visserligen har jag spelat i ett POP-band en gång, men kan du säga hur man går till väga för att det skall fungera eller hänvisa till någon bra länk?

Så här är det: Yahoo och Hotmail vill att man betalar för att man skall kunna använda Mail.app i Mac samt Outlook Express i PC

http://mailplus.mail.yahoo.com/
http://join.msn.com/en-us/hotmailplus/overview-std?wa=wsignin1.0&vv=550

För mig funkar det inte att uppdatera. Jag har betalat (tryckt köp, men inte fått kvitto), men när jag synkar iPod Touchen så händer inte mycket. Synken avslutas efter nån sekund och inget har uppdaterats. Jag gjorde dock inte detta på "den dator du synkar iPoden med mest".

Ursprungligen av Galatrox:

För mig funkar det inte att uppdatera. Jag har betalat (tryckt köp, men inte fått kvitto), men när jag synkar iPod Touchen så händer inte mycket.

Har du uppdaterat till 1.1.3? Du måste göra det först, innan du kan lägga in "January Software Upgrade".

1
Bevaka tråden