Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign CS2 kraschar när den ska öppna vissa sidor.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har problem med en maskin på tidningsproduktionen.
Den är en G5a med 10.4.11, InDesign CS2 (4.0.5), Suitcase Fusion (12.1.6).
Typsnitten är en salig blandning av PS och OT vi har försökt standardisera runt OT men det går inte riktigt ännu.

Till problemet:
När användaren på denna maskin ska öppna ett par sidor (alltid samma, en fast avdelning i tidningen) kraschar InDesign. Ingen krashlog från indesign eller nåt.

Samma sidor (ett uppslag) går alldels utmärkt att öppna på grannmaskinen som är en G5a 10.3.9, Indesign cs2 men utan suitcase med alla typsnitt i /Library/Fonts/.

Vad kan detta bero på?
Ja det är Newspilot som öppnar sidorna.

  • Medlem
  • 2008-01-17 12:18

Har du inte själv definierat problemet? Det lutar ju onekligen mot att det är fel på nåt typsnitt i den kraschande maskinen.

Testa att ändra plocka bort font efter font i Newspilots malldokument och se var det skiter sig. Skapa en dummyutskjutning och testa i.

Jag antar förresten att samma sak händer när du öppnar dokumentet driekt från Finder?

Men det är samma typsnitt på de två olika maskinerna. Glömde skriva det inser jag nu.

Säger du att jag måste jobba? Va fan.

  • Medlem
  • 2008-01-17 12:24

Min tes är att det är fel på ett eller flera typsnitt. Utifrån det blir mitt råd:

Börja med att leta reda på vilket typsnitt det är som krånglar. Kasta sedan det och kopiera in en fungerande kopia från den fungerande maskinen och se om det går bättre.

Annars är det väl fel på nåt annat...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-17 20:53

Prova med att tömma alla typsnittcacher. Det har räddat mig många gånger (dock inte alla gånger). Väl värt ett försök.

1
Bevaka tråden