Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Peka om" iTunes-biblioteket.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-17 09:12

Hej!

Går det på något smidigt sätt att "peka om" iTunes-biblioteket?

Det jag menar är att jag funderar på att flytta mitt musikarkiv från inbyggda hårddisken på min Macbook till min externa hårddisk som ligger på nätverket via Airport Extreme. Är det enda alternativet att importera om allt på nytt?

Vänliga hälsningar,
Onk

  • Medlem
  • 2008-01-17 09:29

iTunes inställningar > Avancerat > Allmänt

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-17 10:48

Tack!

Ska se om jag lyckas lista ut nåt från ditt uttömmande svar.

Jag har gjort typ samma, gick in i inställningar, pekade om biblioteket och klickade i typ " ordna mina filer automatiskt", och sen när jag gjort det så valde jag "ordna mitt bibliotek", och då förde den över alla filer till den nya mappen jag valt.

Det är jättesvårt att säga när man inte sitter framför, men kan skriva senare vad det heter exakt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-17 21:25

Hmm, tack för tipset. Men jag lyckas inte hitta nånting som liknar det du beskriver. Kanske är dålig på att leta.

Någon annan som har någon idé? Har nu fört över alla mp3-filer till den externa.

Ursprungligen av Onk:

Hmm, tack för tipset. Men jag lyckas inte hitta nånting som liknar det du beskriver. Kanske är dålig på att leta.

Någon annan som har någon idé? Har nu fört över alla mp3-filer till den externa.

Det var inte så smart att föra över låtarna innan du pekat om biblioteket. iTunes för alltså över låtarna själv när du pekar om biblioteket.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-18 21:58

Hmm, aha okej. Fast det är ju inte våldsamt jobbigt att slänga dom i papperskorgen. Dom finns fortfarande kvar på gamla hårddisken.

Kan du beskriva exakt hur jag gör för att göra som du gjorde? Har gjort ett ärligt försök, men hittar inte.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-18 23:20

Man kan också t.ex. kopiera/flytta över hela iTunes-mappen dit man vill ha den (kanske på en NAS) - sedan gör man en alias av den - denna alias döper man till exakt "iTunes" och lägger den där iTunesmappen låg förr.

Gå in i "Inställningar" > "Avancerat", och därefter väljer du vart den nya mappen ska vara någonstans, sen ska följande rutor vara "iklickade":

- "Ordna mappen iTunes Music"
- "Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket

Stäng ner inställningar sen, och gå till "Avancerat" > "Samla ihop biblioteket" och då ska den börja kopiera biblioteket till den nya platsen.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-02-28 10:31

iTunes på nätverksdisk...får ni det att fungera??

hej.
Har precis de tankar som ni diskuterar här, alltså att lägga 30gb ituneslåtar på en extern hårdisk isället för att kladda ner min nya MB.
Jag hade först tänkt att ha den externa ansluten med USB-kabel så att den kunde vara TM-backisdisk samtidigt men går det att köra trådlöst över min APE så vore ju det smutt.
Men jag tycker mig ha läst på div. forum att det det är svårt att få det att fungera.
Så hur är det, får ni det att fungera och vilka problem kan jag stöta på??

//anders

1
Bevaka tråden