Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Vista på Mac? Hur väljer man system vid boot?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är väl en sådan switcher då! Hade inte tid att söka ordentligt i forumet så jag postar här istället.

Jag ska då köpa min första mac, en iMac 24" 2,8gHz Dual. (Ok jag är lite stolt )
Det jag gör på min nuvarande PC är: Ritar med wacomen, eventuella 3d-program, testar nya spel. Det sistnämnda är något som jag har nonchalerat de närmsta 2 åren eftersom att pc'n är 4 år gammal och välanvänd så att säga. (Men hör och häpna, jag har aldrig haft en crash! Inte heller märkt av virus, försämring av prestandan trots avsaknaden av virus-skydd.)
Men... Ah, en polare visade sin 20" iMac och jag blev såld

Datorn som jag nu köper har hårdvaru-prestandan för att klara av spel såsom Crysis, blueshift etc. Problemet är att jag då måste installera Windows Vista. (Det kommer jag endast att köra när jag spelar spelen som kräver det eftersom att jag är väldigt less på windows överhuvudtaget.)
Här kommer då min fråga. Hur gör jag för att välja OS-boot vid start, samt är Vista kompatibelt med en mac-dator? Hört att det var problem med grafik-drivisar, men det kanske bara är en myt!
(Ifall någon redan vet om en bra guide, så var vänlig och skicka en länk till den!)

Tack på förhand!
Avve

Vista funkade finfint på min iMac 20'' 2,4Ghz. Men jag bytte till XP ändå, det kändes snabbare på flera sätt speciellt med mina spel, XP är mer responsiv.

Att välja OS vid start är lätt, bara att hålla Option/Alt nertryckt vid start.

Däremot ska du kolla vilken prestanda du kan förvänta dig av macen för spel även under Windows. Crysis är väl rätt så krävande och är du kräsen så kan du bli besviken.

  • Medlem
  • 2008-01-16 14:52
Ursprungligen av stateofmind:

Jag är väl en sådan switcher då! Hade inte tid att söka ordentligt i forumet så jag postar här istället.

Du är inte ursäktad för oviljan att söka bara för att du är switcher.

Sök på "Vista" i Windows på Mac så får du massor av träffar.

1
Bevaka tråden