Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snickra databas?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, ny på mac och desto nyare på datahantering bortom lite html och css.

Läste på idg att det var något program som uppdaterats och nästan gjort databassnicker på mac till en äkta macupplevelse, minns inte vad det hette och hittar det inte. Men...

Det jag vill göra är följande...

Lägga till en symbol, dvs en bild
Därefter ord på några olika språk kanske 6 olika
En förklaring också på vardera språk

Helt enkelt en ordlista som är sökbar på flera språk där man får upp den symbol som hör till ordet. Den ska helst gå att ladda ner till en lokal dator och fungera på både pc och mac, helst på gamla versioner också.

Har ni något fräckt tips???

Eller ska man få hjälp att få till något med php, och sen göra ett gränssnitt för inmatning och sökning....?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-16 15:21

Filemaker, kan vara väldigt komplext och kompetent om man vill men extremt lättanvänt för nybörjaren. Kan vara värt att kolla upp.

Det är nog Bento du läst om. Kommer från Filemaker så det är väl en förenklad version av filemaker.

Jepp, jag gissar på Bento också.

I annat fall FileMaker med vilken du kan skapa runtime-lösningar för Mac och PC, men bara om du dels har FileMaker Pro 9 Advanced och dels tillgång till en mac och en pc. I kartongen du köper ligger Mac och PC-version av FileMaker.

Men om det du vill göra är att ha en flerspråkig site så kanske du skall titta på ett CMS som tex Joomla tillsammans med tillägget Joomfish, eller kanske något tillägg för Wiki eller Dictionary till Joomla.

Bento var nog det hela.

Jag har ju en åtanke vad gäller hur det ska användas, och om den går att peta in i ipod touch vore det kalas. Beror lite på möjligheterna att ställa in och fixa och integrera

tack för info

1
Bevaka tråden