Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Logic Studio-optimering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på fram och tillbaka och funderar på det smidigaste upplägget för Logic Studio och Macbook. Man vill ju ha så mycket som möjligt på startskivan eftersom man vill vara "mobil" och kunna spela in lite var som helst. Samtidigt går det inte att installera hela Logic Studo (48 gb) på en MacBook. Jag har nu lagt ut Jam Packsen på en extern hd, detta resulterar i att Logic hackar och går långsamt när den letar efter filerna..
Garagebands instrument library har jag inte rört - den tar osannolika 12 gb i anspråk! Jam Packsen tar ju totalt bara upp 5 gb. Om jag tar bort Garagebandinstrumenten - går dom inte att använda i Logic heller då? Klarar man sig gott och väl utan Garagebandinstrumenten?
Vore mycket tacksam för hjälp på en smidig setup för logic studio och min Macbook.

Jag kör MacBook 2.2 GHz Intel Core 2 Duo (2 gb RAM) och 120 gb HD.

Behöver du Garageband alls? För det är ju bara att ta bort annars.

(Vet inte om Logic buggar av detta, dock.)

Man behöver inte ha varken Jam Packs eller Garagebandgrejerna rent tekniskt sett, det buggar inte utan. Så det är ju en smaksak. Jag skulle nog köra på bara programmet och alla instrument/pluggar (alltså inte alla loopar osv.) det tar "bara" 8-10 GB har jag för mig.
Sen kan du ju skippa saker som Compressor, Soundtrack osv om du inte har användning för dem, tar ju en del plats de med.

Jonas W, det är så jag har det nu, har lagt looparna på extern hd, resten i datorn. Problemet är att enbart garagebands instrument (library/application support/garageband/instrument library) alltså tar 12 gb.

Det jag menar är att du inte behöver installera dem över huvud taget. Då kommer inte programmet att leta efter dem heller.
Om du gör en installation på BARA programmet, dvs du går in under "logic studio content" och avmarkerar "jampacks" och "soundeffects and music beds" så blir det totalt ca 9 gb. Det du har gjort är en full install vilket ger nästan 45gb totalt, varav 35 bara består av loopar och annat skräp...
Jag föreslår att du installerar om och ser till att skippa looparna och dylikt.

1
Bevaka tråden