Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MSN Messenger idag?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-15 16:17

Just nu så länkar http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=msnmessenger

till den här adressen:
http://www.microsoft.com/mac/comingsoon.htm

Det är iaf en ny logo för MSN Messenger, antagligen fungerar bara A/V mot Microsoft Exchange Server (eller vad dom nu kallar det nu för tiden)...

Håll tummarna gott folk

//Christian

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-15 16:36

För att öka trycket ännu lite mer så står det nu när när man går in och ska hämta messenger i windows så här:

Nya Messenger fungerar självklart för både Mac och PC.
Alla funktioner är inkluderade och självklart GRATIS!

(Detta syns inte på samma sida med safari )

Se bild:

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-15 16:50

Jag fick nåt "skicka vidare" mail förra veckan som sa att jag skulle skicka detta vidare till minst 15 pers om jag ville kunna änvända msn gratis efter juni för det skulle tydligen börja kosta 10$ i månaden i juni, och då skulle jag få det gratis om jag skickade vidare.

Gjorde förståss inte, det lät ju bara som komplicerat skitsnack, men det är en myt va!? det måste vara det eller hur...

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-01-15 16:53

JA det är en myt. Men ett bra sätt att sänka mailservrar eller samla mailadresser för spam. Yahoo messenger har det skickats ut liknande mail för i massor.

//Björn

Ursprungligen av Palhson:

Jag fick nåt "skicka vidare" mail förra veckan som sa att jag skulle skicka detta vidare till minst 15 pers om jag ville kunna änvända msn gratis efter juni för det skulle tydligen börja kosta 10$ i månaden i juni, och då skulle jag få det gratis om jag skickade vidare.

Gjorde förståss inte, det lät ju bara som komplicerat skitsnack, men det är en myt va!? det måste vara det eller hur...

  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 17:01

Mums ytterligare en glad nyhet idag. Får dom till videostöd så får jag ångest. Jag älskar mitt söta adium men har en ratio på 9:10 till msn's fördel mot exempelvis Yahoo! eller ICQ och man vill ju bara ha en IM klient. gahh!

icq... det var länge sen.. tänk om man kunde ha icq i iChat? då du..

weee!

Ursprungligen av klarabara:

icq... det var länge sen.. tänk om man kunde ha icq i iChat? då du..

weee!

Det kan du!
Lägg till ditt ICQ-konto som ett AIM-konto (de är nuförtiden samma sak) med ditt nummer som Användarnamn.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-15 17:12

Good to know..

va?!? skämtar du? *måste försöka*!!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-15 17:33
Ursprungligen av klarabara:

va?!? skämtar du? *måste försöka*!!

Hahaha där har vi en som kommer bli glad idag

kan man ha två konton inloggade samtidigt? och vara lika närvarande på bägge?

ojdå...det funkar! men...eh.. jag ser inte namn..bara deras icq-nummer? vart kommer man åt sånt?

Ursprungligen av klarabara:

ojdå...det funkar! men...eh.. jag ser inte namn..bara deras icq-nummer? vart kommer man åt sånt?

Du måste tyvärr koppla varje kontakt till en kontakt i Adressboken, välj Visa Info > Välj Kort... för varje kontakt och välj den person som varje nummer gäller för.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-01-15 20:51
Ursprungligen av klarabara:

ojdå...det funkar! men...eh.. jag ser inte namn..bara deras icq-nummer? vart kommer man åt sånt?

Lägg upp din kontakt i adressboken och lägg in kontaktens ICQ nummer där så plockar iChat namnet därifrån.

*glad men förbryllad*

meeen... om man inte vet då?
har aldrig haft koll på folks icq-nummer... får väl gå in på icq-web nånting...
tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 20:38

Men MSN 6.0.3 har jag ju haft sen jag fick datorn, i december 2007?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 20:33

MacBU har sagt ska komma senare efter släppet av Office 2008.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-15 22:24

Verkar inte bli någon ny messenger

  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 22:52

Dagen är inte slut än (iaf inte i usa ) - Den som lever får se. microsoft.com/mac har iaf ett helt nytt utseende. Men senaste messenger är som sagt va sedan sommaren 2007

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-16 00:28

Hoppas det kommer en ny version nu då!

Aha, det förklarar saken att jag har 6.0.3

  • Oregistrerad
  • 2008-01-16 16:59

Lite roliga och tråkiga nyheter kan man läsa om på Mac Mojo (Microsoft Mac BU blog)
http://blogs.msdn.com/macmojo/archive/2007/11/12/a-chat-about-messenger.aspx

Vi kör ju LCS på jobbet och jag ska nog försöka få tag i beta'n

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 23:10

"Messenger for Mac 6.0.3 is also the version that will ship with Office 2008." Som jag skrev nästan...typ... Fast ni alla kanske har mig på ignore-listan? Snyft...

1
Bevaka tråden