Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk till G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte köpa ny disk till min G5 dual 2.0. Finns det någon övre gräns på hur stor disk den klarar?
Intern disk menar jag givetvis.

Tackar på förhand för svar.

Har iof inte svar på frågan men tänkte ge dig något att fungera över om det rent utav är en bättre idé. Jag valde till min dual 2x1,8 istället en mindre disk, det blev en Raptor 10.000rpm ( tror att den är på 74GB ) med ungefärlig söktid på 4,5 ms - dvs ca: dubbelt så snabb som en vanlig ide-disk som brukar maxa på 7.200rpm. Jag har den som bootdisk och tyckte att det var ett sätt att förlänga livet på burken... kompleterade med 4x1GHz minnen från Inet-data... PC-originalminnen som fungerat jättebra. Mer om datorn bör finnas här:

http://support.apple.com/specs/powermac/Power_Mac_G5.html

Jag tror att det med SATA-diskar inte finns en ÖVRE gräns för hur stora diskar som man kan använda på din/min modell - jag har den gamla 250GB-disken som SLAVE-disk där all musik och annan media får husera... försöker att ha en så välskött systemdisk som möjligt, vill undvika framtida problem eller så få *prebindingar* som möjligt.

Maxstorleken är 144 petabytes.

Jo, jag vet vilken raptor är men det känns inte aktuellt just pga. att den bara finns som max 150gb, isf måste jag ha två diskar. Men det tål att tänkas på för jag tänkte försöka få lite mer sprutt på burken. Tänkte köpa så jag har 4gb ram och ett nytt grafikkort från applemacanix.

144PB? Ja då lär de inte vara problem med 1TB då

1
Bevaka tråden