Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote.se täcker keynotet live

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-01-15 17:03

Någon som har en länk till sidan där själva keynote-filmen kommer att publiceras??
(typ: http://stream.apple.akadns.net/)

Jag vill se keynoten i sin helhet innan jag ser info om nyheterna - spelar ingen roll om det blir några timmar "sent".

Önskar helt enkelt få nyheterna presenterade av en snubbe i svart polo - och slippa spoilers...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 17:18

Nu är frågan...Hur ska man göra, ifall man som jag, inte vill ha några nyheter från Keynoten utan se den sedan när den läggs upp i sin helhet?

Om man surfar in på Apple.se efter keynoten så är det ju kört.

Är det någon som har koll på vilken sida som Apple kommer att lägga upp den på?

Edit: Såg att Kendoka precis hade frågat samma sak.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här är några:

Tack!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-01-15 17:53

Fick tips (på Macfeber) om att modifiera 2007-års keynoteadress och hoppas att det funkat i år.

Dvs:
http://apple.com/quicktime/qtv/mwsf08/

Apple store är nu nere.

"We'll be back soon"

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-01-15 18:19

Inte mycket action på keynote.se. Servern verkar ha överlastats, har inte fått svar sen 5 över 6 ca. Så mycket för den rapporteringen.
Håller mig nog till macrumorslive som tidigare år.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-01-15 18:45
Ursprungligen av bollman:

Inte mycket action på keynote.se. Servern verkar ha överlastats, har inte fått svar sen 5 över 6 ca. Så mycket för den rapporteringen.
Håller mig nog till macrumorslive som tidigare år.

Funkar mer än klockrent för mig.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2008-01-15 19:45
Ursprungligen av doGG:

Funkar mer än klockrent för mig.

Samma här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-15 19:36

Bra jobbat grabbar! Funkade klockrent för mig.

  • Medlem
  • 2008-01-15 22:59

Kanske inte hör hit överhuvud taget men jag måste få det ur mig. Tycker att det är jävligt kasst att macbook air kostar typ 3000 spänn billigare i USA. Föresten tror ni det blir kommer bli nått nytt på Iphone-Sverige fronten i framtiden inom kort alltså.

Ursprungligen av can:

Kanske inte hör hit överhuvud taget men jag måste få det ur mig. Tycker att det är jävligt kasst att macbook air kostar typ 3000 spänn billigare i USA.

Nej, det är kanske inte rätt tråd för den synpunkten. Det finns andra trådar som handlar om prisskillnaderna mellan USA och Sverige - de här inläggen hade passat bättre där.

Prisskillnaden är inte 3000. Du måste jämföra nettopriset, utan moms. Priset på amerikanska AppleStore är utan moms, och priset på svenska AppleStore är med moms.

Räknar man bort den svenska momsen så skiljer det ungefär 1700 kr (ca 11.500 i USA jämfört med 13.196 i Sverige). Och det är nog ungefär samma skillnad som de brukar ha.

Att det sedan tillkommer 25% moms i Sverige och ca 8-10% i USA, gör ju visserligen att bruttopriset kanske skiljer 3000, men det är ju inte Apples fel att vi har högre moms.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-01-16 10:33

Fungerade riktigt bra för mig också!

Keep up the good work! xD

Bevaka tråden